HRD - Falskt eller sant?

Tyvärr har HRD trampat i galen tunna!

Kort kan man sammanfatta det med att en användare av HRD har problem, han söker hjälp och får beksed att han ska installera senaste versionen. Vilket han gör men då slutar HRD fungera, han kontaktar support och får då beskedet att han måste ta bort en dålig review för att få hjälp. Han skriver om detta och det skapar en lavin mot HRD. Det går vidare och några visar att HRD har en "bann-lista" så även om man köpt HRD så kan de blocka en från att köra HRD. I denna lista finns ett flertal radioamatörer som gett HRD dåliga reviews! När lavinen pågått ett tag så kommer det ett inlägg från HRD.

-----
There was no hacking done to Jim computer, that's unethical we would never do .
I phoned him tonight with no answer
The issue with the 3000 is a cat problem with the firmware and not an HRD issue and I reported it to Chris Wilson.
I will resolve this.
Jim is upset and I can understand, so I will fix it.
He did not buy an upgrade, his support expired on Nov 30, 2016 so he was out no money, he can also install the previous version he had and it will still work. Tim told him that.
Rick W4PC co-owner HRD Software LLC
-----

Ett kort tag senare inser HRD att det handlar inte längre om det enskilda fallet, det handlar nu om HRDs attityd mot användare och specifikt om denna "bann-lista", så då kommer ett nytt inlägg.

-----
We we have an official statement soon, but we do not condone anyone that blacklisted any ham for a bad review
As of today, Randy, Mike and I went though the license server and removed all blacklisted hams. That's not good business or good policy.
More to come.
W4PC
-----

Länk till ett dokument med utskriften av ärendet i HRDs system
https://forums.qrz.com/index.php…

Den review som användaren hade lagt upp och som ledde till att han hamnade på HRDs "bann-lista"
http://www.eham.net/reviews/review/143372

Forumtråden, som var raderad ett tag men återskapades efter enorm kritik!
https://forums.qrz.com/index.php
 
HRD är ett stort paket med många moduler och utvecklat för XP och tidigare system. Att vidareutveckla och underhålla detta för nya OS och riggar är ett stort arbete. Jag är inte förvånad om det inte går så bra.
Då är det lätt att relationen kund/företag havererar i en spiral av supportärenden/dåliga fixar/besvikna kunder/dåliga betyg/anställda som upplever att kunder är besvärliga.
 
Last edited:
Det var bra skrivet av Mike, rakt och utan krusiduller!
Brevet tar förhoppningsvis luften ur spekulationer och hatstormen.
 
Det var bra skrivet av Mike, rakt och utan krusiduller!
Brevet tar förhoppningsvis luften ur spekulationer och hatstormen.

Förvisso bra skrivet, men det återställer ju inte folks förtroende för företaget.

Visst, några nöjer sig nog med det här, men väldigt många skyggar nog från ett företag som har behandlat kunder på det viset, dom ändrade ju policy för att dom åkte dit, inte för att dom själva kände att det var moraliskt fel det dom hade gjort.

Det är lite som historien om drängen som kom hem från marknaden med 19980:- och bonden frågade hur det hade gått till.

"Medans jag var där så dog märren, så jag startade ett hästlotteri, 20:- lotten"
Bonden invände "men märren var ju död, blev inte vinnaren förbannad?"
"Jo, men han fick tillbaka sin tjuga."

Det spelar ju liksom ingen roll att dom har bett om ursäkt till den kille som drabbats den här gången, det lyser ju igenom att företaget är ruttet ändå.

(Jag använder HRD, sista gratisversionen, jag har haft tankar på att uppgradera, men dom tankarna är konstigt nog borta nu)
 
Jag föredrar att förlåta och gå vidare. Är det inte så du själv önskar bli bemött?

/ Göstha
 
Förvisso bra skrivet, men det återställer ju inte folks förtroende för företaget.

Visst, några nöjer sig nog med det här, men väldigt många skyggar nog från ett företag som har behandlat kunder på det viset, dom ändrade ju policy för att dom åkte dit, inte för att dom själva kände att det var moraliskt fel det dom hade gjort.

Som jag läser det, så var det en delägare som agerade på ett oacceptabelt sätt utan övrigas kännedom. Denna person är inte kvar inom företaget. Om det inte viser sig en tendens av såna episoder, då skulle jag vara okej med att handla där.
 
Back
Top