ADI-fil --> läsbar text

SE5X

Well-Known Member
Finns det något enkelt sätt att konvertera en ADI-fil till enkel text eller till ex.v. Excel?
 
Har du provat att högerklicka på filen och välja ”öppna med” och sedan välja anteckningar !

Tänker mig att du fortfarande kör Windows...

/ Tommy
 
I många loggprogram så kan du exportera ut adif filen till CSV den kan du sen enkelt importera in i excel efter det.
 
Att läsa ADI-filen är inget problem. Däremot vill jag ha en lättläst lista på körda stationer för t.ex. QSL-skrivning.

Tyvärr fungerar inte sidan med contestlogchecker, men den kanske kommer igång om ett tag.
 
Hej!

Prova med zamzar.com

Där kan man konvertera alla möjliga filer, men är givetvis inte säker på om ADI går att konvertera till XLS.

Du laddar upp filen på sidan och anger din e-post så postas din "konverterade" fil till din mail, om det nu som sagt funkar.

73´s de Sm2vki
 
Tack för alla tips (en del direkt). Jag hittade ingen konvertering av ADI-filer men sidan hamnade ändå i bokmärkesfältet då det kan vara bra att konvertera andra filtyper .
 
Zamzar funkar utomförträffligt för t.ex. konvertering av ett elschema eller en mekanisk ritning från pdf till dwg alt. dxf, sedan kan man importera dem till sitt CAD-program för vidare behandling! Lite OT men ett användbart tips... har räddat mig ett antal gånger då ritningar inte hittats i något känt CAD-format.

72/73 de p-a
 
Back
Top