Läs vad PR-folket skriver på sin hemsida, själve ordföranden för Svenska Privatradioklubben,
tillika trådstartaren, talar där om vilken usel hjälp och vilka nedslående besked han fått från SSA.
Se länk
HÄR
Budskapet är i stort sett detsamma som han torgför på sin nyligen upplagda "Störnings-sida" länkad
redan i det av honom skapade första inlägget i denna tråd.
Det finns mycket att undra över här, men det som först slår mig är frågan varför en privatradioklubb
med sådan hets och ilska driver frågan om störningar på amatörbanden ?
Frågorna på "störnings-sidan" är så fantastiskt vinklade att det egentligen bara går ut på att svartmåla SSA.
Synd, jag hoppades att det fanns mer tanke bakom det hela och kanske en intelligent, seriös sida.
Tyvärr var så icke fallet.
Jag har under stundom varit starkt kritisk mot sakernas tillstånd inom SSA och har ingen anledning att skönmåla
deras insatser vare sig i denna fråga eller någon annan heller, för den delen. Men det här är något annat.
Att få in i huvudet att varken SSA, ESR eller någon annan förening har någon som helst polisiär funktion
eller rättighet är tydligen omöjligt. Inte ens PTS, som ju trots allt ÄR en myndighet, har några polisiära rättigheter.
Även de måste begära handräckning för att få komma in i en misstänkt missdådares shack (!)
Inget straff finns heller att utdöma från någon förening eller ens PTS som har någon reell verkan i sakfrågan.
Om en licensierad amatör hittas med fingrarna i syltburken kan inte ens PTS dra in hans tillstånd. Surt men sant.
Måste efter att ha läst innehållet på "störnings-sidan" citera en rad från Roy tidigare i tråden;
"....// Kanske ett meddelandesystem där alla kan anmäla alla. (Stasi hette det i öst).
Behövs bara en stab av supermänniskor som skall bedöma det hela."
Nu finns meddelandesystemet, frågan är om "Stasi" också återuppstått i Stockholms förorter ?
Problemet med störningar finns, men lösningen är INTE nån form av medborgargarden med huvor och basebollträn !!!