Byggsats Heathkit SB102

Synd att det inte finns fler kit. Då skulle man kunna arrangera Heathkit-kvällar, där alla kommer på sin mini-cykel iklädda orange polotröja och V-jeans. Man bygger en stund, diggar kvällstoppen på radio. Efteråt fikar man pucko och mackor med raketost, och kollar på favoritavsnittet av Fleksnes fataliteter på VCR-spelaren. :D

/Arne
 
Jag tror han menar att den är för dyr.
Annars är väl dollar en ostabil lokalvaluta, till skillnad mot euro som det ju ändå går att handla med över hela världen.
910 dollar 6500 kr, är väl helt OK. Man får ju ändå betala halva priset för att få bygga den.
Någon som vet vad denna maskin kostade i SM när den var aktuell?
Mitten av 70 talet?

de
Roy
 
$1200 +. Hur cool är inte detta!! Ser samma problem som jag har med några gamla byggmodeller jag har från 60-talet - man kan ju inte bygga dom!! Byggar man ihop denna SB-102 så blir den ju som alla andra SB-102or..... Skulle jag köpa skulle jag aldrig bygga denna Heathkit men tyvärr är det lite för mycket pengar för mig....
 
Frakten till Sverige kostar nästan lika mycket som transceivern.
 
Last edited:
Följer auktionen med spänning. Nästa bud är $1927 + $965 frakt. Smakar det så kostar det!

/Arne
 
Nu är det klart! 16 000:- + frakt blev det. Undrar just om köparen har råd att montera den.

/Arne
 
Kvalitetsriggar kostar... Tur att jag har en SB102 med digitalskala så jag slapp att slåss om denna. ;)
 
Nu är det klart! 16 000:- + frakt blev det. Undrar just om köparen har råd att montera den.

/Arne

Borde inte monteras ihop enligt mig. Var det någon i Svedala som köpte den? Tittar jag på ebay verkar det som den såldes för $2500 eller avslutades av säljaren.
 
Back
Top