Fjärrstyrning av Yaesu FT-847

Fjärrstyrningen igång remote! Det var det enklaste av allt.

"Problemet" är bara att det är lätt att bli sugen på bättre anpassade prylar, exempelvis en Kenwood TS-480SAT eller TS-480HX.

/ Göstha
 
Fjärrstyrningen igång remote! Det var det enklaste av allt.

"Problemet" är bara att det är lätt att bli sugen på bättre anpassade prylar, exempelvis en Kenwood TS-480SAT eller TS-480HX.

/ Göstha

Kul att höra.

Elecraft har ju en smidig remote lösning : D
 
Kul att höra.

Elecraft har ju en smidig remote lösning : D
Prislappen är tyvärr inte lika "smidig".

Jag skulle ju vilja ha en antennswitch, rotorstyrning, PA och en effekttåligare beam också. Bara till att börja med ... :)

/ Göstha
 
Prislappen är tyvärr inte lika "smidig".

Jag skulle ju vilja ha en antennswitch, rotorstyrning, PA och en effekttåligare beam också. Bara till att börja med ... :)

/ Göstha

Äsh dollarn är låg nu ;)

Ja, en antennswitch vore ju inte dumt, om du köper den nya av remoterig så har du ju 10 val av antenner, då skulle du ju kunna klippa till dipoler både för CW och SSB delen så behöver du ingen tuner :D

Skämt å sido önskar jag att jag någon dag har tio antenner att välja mellan, jag siktar på 3 för kortvågen och lika många för VHF/UHF, men där blir det nog separata matare.
 
... Ja, en antennswitch vore ju inte dumt, om du köper den nya av remoterig så har du ju 10 val av antenner, då skulle du ju kunna klippa till dipoler både för CW och SSB delen så behöver du ingen tuner :D ...
Det fattas "bara" en sak på den - fjärrstyrd, rent fysisk separationsmöjlighet på ett par tre meter, så att ett blixtnedslag inte utan vidare kan leta sig in. Det innefattar givetvis rotorkabeln också.

SM3JGG har konstruerat en lösning, men åtminstone för närvarande har jag inte tid att ens tänka på något liknande. Jag får be sonen koppla ur sladdarna i tid när åskväder förväntas.

/ Göstha
 
Back
Top