Var hitta namn och QTH på Danska radioamatörer?

SA3BYC

Well-Known Member
Kör en del Danska radioamatörer på 6m på digitala moder. Många har ingen QRZ.com sida och jag tycker det är så trist att inte ha namn och QTH. Letat efter något sökbart medlemsregister i DK typ det vi har på SSA. Men inte hittat något än. PÅ EDR sidan har jag letat, kändes naturligt leta där, men ingen lycka med det heller.

Är det någon som har kunskap om var jag kan hitta något register motsvarande SSA Medlemsregistret över Danska radiobröder?

Johan, SA3BYC

Ps. ja jag vet att om man kör CW eller SSB så kan man fråga .. Men tragiskt nog så är det ju stendött på de moderna på 6m numera. Vill man ha någon i loggen så får man bita i det sura äpplet å anpassa sig och köra FT8.
 
Last edited:

Där går det att söka på anropssignal och adress m.fl.
Inte alldeles uppenbart hur man navigerar dock.

Nedan ett zippat Excel-ark med alla OZ-signaler
 

Attachments

  • OZ_callbook_1.zip
    682,9 KB · Views: 13
Last edited:
Svaret kommer upp som en pop-up ruta så man får slå av ev Ad-blocker i webbläsaren.

Sök på anropssignal och i pop-up rutan som kommer upp finns sedan en "+markering" som man klickar på så kommer resten av infon fram. Namn adress osv.
 
Tack! Har precis stängt ner datorer och radio. Så får kolla lite senare. Just nu är min telefon min vän för att läsa här.

Varmt är det och nu poppade det upp åska också. Därav den abrupta nedstängningen. Men som sagt, Tack för hjälpen!

Johan
 
Back
Top