10 meters test

sm7wcz

Well-Known Member
Hur många har tänkt sig att deltaga i månadstesten? jag för min del tänkte väcka liv i SK7OL's testdeltagande

De Otto
 
Jag kommer att lufta min 4-elements monobander några torsdagar! Skall bli kul om det blir lite uppslutning!!
73 de Stellan SM0LQB
 
VAO kunde va kul o få rapport ifrån dig efter testen då jag också har balkongläge här hemmifrån, så vet man ju på ett ungefär hur pass det funkar på 10 meter...men somsagt till att börja med så blir jag aktiv ifrån den klubb jag är medlem i

De Otto
 
Ja man tager vad man haver som det sägs. Kanske det blir från klubben med när allt är iordning där uppe efter branden.

/Christer
 
Ska försöka köra lite från SK6QW med vår tre elementare.

Ha en God Jul och Gott Nytt År.

SM6NJK Peter
 
Deltagandet blir kanske inte så stort iomed att det inte blev något slpoande av kravet inför det nya åretMen jag kan rekomendera de som kan o har möjlighet att ta kontakt med sin stationsansvarig att få köra testen ifrån sin klubb.Det förutsätter ju klart att man har någon klubbtillhörighet o kan aktivera sig ifrån den lokalen.

De Otto
 
Jag kommer att köra testen från HJO JO78DH. Jag kommer nog att köra vertikalt så om ni har möjlighet lyssna även på den polarisationen.

/ Tobbe SM6RME
 
Info från OZ7IS angående 28/29 MHz testen:
CW avdelningen är mellan 28,010 og 28,060 MHz, ungefär.
SSB avdelningen är omkring 28,500 MHz +/- 50 kHz, ungefär.
FM avdelningen är omkring 29,600 MHz +/- 80 kHz i 10 kHz steg (kanaler).
Allt detta självklart beroende konditioner och aktivitet!
/ 73 Tommy
 
Ser fram emot 28 Mhz testen ikväll. Hoppas det blir hög aktivitet.
Jag kommer att köra från SK6QW ikväll med 3 elementare och gott om power. Ser fram emot trevliga inlägg på denna siten efter testen.
En God fortsättning på det nya året.

73 de Peter SM6NJK
 
Har kämpat med trådantenn på husväggen en bra stund nu.
Har AH-4 tunern på fönsterbrädan på andra våningen med sluttning ner mot stan. 0.5 mm koppartråd längs med husväggen
till köksfönstret, ca 6m. sen tillbaka. Snören i överkant håller tråden och små träpinnar i nderkanten med krokodilklämmor.
Blir en loop men sida 6m och höjd en dryg meter ! Går ej att tuna på 80m men 40 - 10 går ok. Höres / Tommy SM6NZB JO57XQ
 
Resultat CW klassen:

Hörda stationer:
OZ9MM, OZ4TP, OZ5EDR, OH3UU

Körda stationer:
OZ7IS JO65DQ
OH5TQ KP30GB

TX +50 dBm
RX NF 8 dB
ANT 1/2-vågsdipol 18 m över marken (H-pol)


Bengt SM7EQL JO65NR
 
Körda på CW: SM6IQD och på SSB SK6QW.
Hörda CW: OH6A, SK6QW.
Hörda SSB: SM3VAC, OH6A och 7S2E (?)
Tidvis helt utstörd av lokala QRM.
Bättre antenn måste till.

Rig IC-706 MKIIG
Antenn: vertikal loop 1m hög 6m bred
på husväggen.

/ 73 Tommy SM6NZB
 
Rapport från SK6QW
Körda på CW SM6RME, SK3W, OH6A, SM3JLA, SM6IQD, OH3UU, 7S2E, SM3VAC, OH5TQ, 7S3A, SM3RAB, OH6NG
Körda på SSB OH6A, SM3VAC, SM5UFB, SM6NZB, OH1TV, SM5SUH, SK3W, 7S2E, SM5U, SM3VDX, SM6RME, SM2CEW

Använde en 3 el-yagi och ca 600 watt ut

På FM lyssnade jag i en kvart hörde ingenting.

Ha en god fortsättning på det nya året-

73 de Peter SM6NJK
 
Körda på SSB:OZ5EDR,OZ7IS,SK7CE
Körda på FM:SM7SPG,OZ7IS,OZ5EDR


Med en inte fullt frisk rotor
Radio Yeasu FT757 GX2 100W
Antenn 3el 10/15/20m

Opr på SK7OL Otto sm7wcz
 
Raport från SK7CE

Körde på SSB: OZ5EDR, OZ7IS, SK7OL, OZ4TP

Körde med IC-706MKllG , SB-200 (500W) och en FB-33 (med en frusen rotor).

Bästa 73 de SM7SKI Christer & SM7MRL Ingvar
 
Poängberäkning 10m test.

En (1) poäng för varje ny Locator (JO65NR) eller är det en poäng för varje ny ruta (JO65)?



73 de SM7SKI Christer
 
Back
Top