10m Repeater

Jo den länken är nog den bästa när det gäller överblick av 10 meters repeatrar..

Otto
 
Hittade dessa:
29.660 29.560 SK6RIC SWEDEN Alingsues ?
PSE Info to DL6XB! sponsor:SM6HQL and SM6FDQ
-------------------------------------------------------------------------------
29.660 29.560 SK3RHU SWEDEN Hudiksvall ?
PSE Info to DL6XB! sponsor:SM3BVF
-------------------------------------------------------------------------------
29.660 29.560 SK7RVI SWEDEN Lyckeby/Karlskrona Yes
TX-PWR:50W ERP, QTH near Karlskrona, CW-ID:KARLSKRONA, Rogerbeep:in CW "K"._. ,
linked or crossband system, sponsor:SM7FGG
-------------------------------------------------------------------------------
29.660 29.560 SK0RVM SWEDEN Stockholm Yes
Send a burst with 1750.0hz for 2-3 seconds and the repeater goes on air with
15 minutes-timer for TX, planning:Link on 10ghz and DTMF, TX-PWR:50W ERP,
CW-ID:SK0RVM, sponsor:SM0GXZ
/ Tommy
 
Sk7rgi i Huskvarna har vi oxo
29680-580
Öppnas med 1750
50w till en vertikal.
Täcker runt 10mil när man kör mobilt.
Synd att inte fler Sm-amatörer utnyttjar/upptäcker vad våra 10m repeaters kan uföra !
/Mvh Marcus
 
Så fort jag får köra <30 Mhz så skall jag försöka nå så många 10m repeatrar jag bara kan, hoppas även att den som just nu är QRT i Stockholm snar blir QRV igen.

Men har jag väntat i 5 år så kan jag vänta ett tag till

73 de SM5WZG
 
Att SM3A-nånting är 10m koordinator låter som väldigt gammal info. Jag har för mig att SSA´s nuvarande VHF/repeaterkoordinator SM2ECL har kläckt ur sig att han vill ha koll på alla 10m repeatrar i SM.

I SM0 är alla repeatrar QRT, MEN det finns nyreserverade frekvenser för nya 10m repeaters dock ingen av dessa klara att köra trafik på idag. Skulle tro att dom blir körbara tidigt nästa år.



73 Christer
 
Skrevs ursprungligen av SM0NCL
Att SM3A-nånting är 10m koordinator låter som väldigt gammal info. Jag har för mig att SSA´s nuvarande VHF/repeaterkoordinator SM2ECL har kläckt ur sig att han vill ha koll på alla 10m repeatrar i SM.

I SM0 är alla repeatrar QRT, MEN det finns nyreserverade frekvenser för nya 10m repeaters dock ingen av dessa klara att köra trafik på idag. Skulle tro att dom blir körbara tidigt nästa år.



73 Christer

Hej Christer.
Vad skönt då skrev jag inget tokigt när jag sa att SM0 10m repeatrar i SM0 var QRT... Med lite tur får jag som CEPT-2 snart köra kortvåg och då ska jag prova mot Stockholm, jag har lyssnat en del på 10m FM repeatrar i U.S.A bla Boston som vid tillfällen dånat in i JO89FJ :)

Bästa 73 de WZG
 
10m är ett kul band,
6m är också ett kul band.

Jag har kört en del US repeatrar och Boston är väl den mest frekventa mellan Eu och US.

Vill man köra mer än FM så gick det bra med lite SSB igår kväll. När Kiruna Magnetometer kurvorna svängde lite mer än vanligt , så lyssnade jag som vanligt runt på 10m och 6m innan läggdax. På 28.4Mhz låg Arnfinn LA6KKA (på Nord-oy)och ropade SSB CQ från JP78, det var kortskipp mao. Han var S1-S5 och det blev ett litet kvällsQSO. Au´n märktes för övrigt redan tidigare på 80m som hade mycket varierande och tidvis dämpade signaler. Bärvågen på 49.750Mhz hördes också med Au karaktär tidigt på kvällen.

Här i SM0 hör jag alltid SK5AE/B på 28.290MHz via markvåg,
SK7TEN på 28.297Mhz hörs ganska ofta.
SK0CT/B på 28.292Mhz är QRV igen på sitt ordinarie QTH och borde höras bra i SM5 med omnejd, kanske nåt att jämföra med.
SM0NCL/3 i JP83 på 28.288MHz har jag inte hört i SM0 sedan SFI hoppade högt för någon månad sedan.
SK2TEN är QRT och SK3TEN verkar vara på gång senare i år.

/Christer:cool:
 
N4,NY4,WD8,WB2,VE2,A61,3B9,LW7,JY4 det är inga märkvärdigheter men det är vad jag har lyckats med på 10 meter den senaste tiden...

Jo nackdelen med repeatrarna på 10 meter är att de går i varandra när det är öppet..svårt att höra motstation då det kan vara 10 olika reppar igång samtidigt..men annrs är det kul att knyta långväga kontakt den vägen också..är ju lite annorlunda om man jämför VHF/UHf distans.

Löste förövrigt ut en mobilpinne idag för 10 meter...så när det beger sig så skall jag testa mobilt.

Otto
 
Testade att lyssna på 10m idag med min nya mobilpinne.Det var bra öppet imot USA.Boston repeatern var som vanligt oerhört stark..imellanåt 60db över..på ssb delen var det också starka signaler.

Otto
 
Finns det någon fungerande 10m repeater i Stockholm med omnejd?

Alla tidigare såsom SM0GFG/R, SM0OFV/R, SM0RFO/R verkar vara QRT f.n. :(

73 Arne
 
29.620/.520 var pigg bara för någon vecka sedan. :confused:

Sitter inte bredvid radion just nu så jag kan inte verifiera.

73 SM0RVV
 
Back
Top