1296 MHz

SM0GLD

Vänsterhänt
Nu hör jag SK0EN/B, S7.
Men så har jag flyttat på mig. Avståndet är nu ca 2mil.
Lyssnar gör jag på en logperiodisk LTE antenn.
Den lilla dipolen som jag ville prova har jag glömt hemma men alla kablarna tog jag med:mad:

SM7WSJ

Well-Known Member
SK7GH/B 1296.825 är nu igång från Värnamo sydväst. Den kommer gå på den här positionen några månader för att sedan flytta till ett bättre QTH utanför stan.

SM7WSJ

Well-Known Member
Hej! Nuvarande data. 10W in i klöverbladsantenn 10m AGL samt 200m ASL. Skall senare upp på 270m ASL och alford slot.

mvh Håkan

SM7WSJ

Well-Known Member
Hej! Har inte så många siffror i lokatorn men nuvarande JO77AE och under semestern är det planerat JO77BF med 270möh..

7FWZ rapporterade nyss att regnet trycker ned signalerna duktigt idag..

mvh Håkan

SM7WSJ

Well-Known Member
Hej! nu lyfter det bra i signalerna då solen tittade fram efter regnet. lokator på fyren JO77AE 03tm

Jag håller precis på att sätta igång en station här, och har bara hört Göteborg samt lite från IGY. 7GEP rapporterade nyss att han får in IGY 2,4 fyren fint just nu. Ska lyssna efter BX framåt helgen.

mvh Håkan

SM6VFZ

Active Member
Hej Håkan, är du igång och kan köra på 23 nu?
Jag har antennerna nere för lite översyn just nu, men testar gärna mot Småland om ett tag på 1296! QTH strax söder om Herrljunga, JO68MB.

SM7WSJ

Well-Known Member
Hej!

Har kört på hårt i sommar, men har satsat på lite mer väderberoende projekt. Färdig med elektronikbod samt ett extra fundament.. Räknar med att börja montera utrustningen i boden under hösten. Fyren knackar på nere i Värnamo. Även skaffat 2X19 till 70cm.

mvh Håkan