3 vägs splitter

SM0YDO

Well-Known Member
Hej kan man göra så här på en tv splitter skruva på övergångar ifrån F Hane till N Hane fungerar det ?image.jpg
 
Det funkar alldeles utmärkt. Vad skall du ha den till ? Normalt är ju en sån för 75 ohm. Man att dela upp en Rx signal borde inte vara några problem. Dock så tror jag inte den tål några större effekter så N känns lite onödigt.
 
Funkar som sagt OK. Men kolla så inte N-kontakerna är 75 ohm. De skiljer sig från 50 ohms. Däremot kan man mixa BNC 75-50 ohm. BNC skiljer bara lite i dielektrikat inte i mittstiftet.

73 Göran
 
Har några 75 ohms N kontakter och där är mittstiftet jätte smalt .Tänkte använda splittern
Med övergångarna till flera mottagare och det är kul att experimenteraimage.jpg
 
Lättare att jobba med N kontakter istället för F där man måste ha ett kompressions verktyg till F kontakterna
Och kabeln som inte går att löda .

mvh smoydo
 
Det är svårt att se på bilden. Eftersom du skriver "jättesmalt" så tror jag att det är 75 ohms N-kontakter. Kolla mot en 50 ohms. Sätter man i en 50 ohms hane i en 75 ohms hona är den förstörd.
 
image.jpg Provade med satt skruva i en 50 Ohm UG57B/U och det verkar inte som hylsstiftet tar skada
Av det på F till N övergången det syns ingen ting har också provat med att stoppa i mittstiftet ifrån
En Rosenberger N 75 ohms kontakt i övergången och det fungerar tycker jag det sitter fast hursomhelst
 
Back
Top