3el 5bands quad

Kolla i QTC Antenner boken/CD rom som du kan köpa från SSA, där finns många bra beskrivningar på multi quaddar.
 
Jag forsätter med en fråga. Någon som vet var man kan köpa alurör eller glasfiberrör. Gärna i Stockholm med omnejd.
Tack på förhand.
 
Beam

Hi folks, jag ska byta QTH och får då chans att sätta upp en bättre antenn på HF än den jag har. Jag vill inte sätta upp nåt monster utan en liten som funkar hyfsat. Nu undrar jag vilken erfarenhet ni kan ha av en beam typ MA5B? Inte nåt stjärnskott men tacksam för några synpunkter. En TA33 jr utbyggt med WARC-banden kan också vara intressant att höra lite kring. Tacksam för ideer 73 de kent SM0ELV snart även SM5ELV (igen)
 
Kentk said:
Hi folks, jag ska byta QTH och får då chans att sätta upp en bättre antenn på HF än den jag har. Jag vill inte sätta upp nåt monster utan en liten som funkar hyfsat. Nu undrar jag vilken erfarenhet ni kan ha av en beam typ MA5B? Inte nåt stjärnskott men tacksam för några synpunkter. En TA33 jr utbyggt med WARC-banden kan också vara intressant att höra lite kring. Tacksam för ideer 73 de kent SM0ELV snart även SM5ELV (igen)

MA5B, FB33, TH3 är alla bra kompromissantenner i liknande storlek. De duger bra för "the average ham".
 
Beam

Hej Temo och tack för svaret. Ja eftersom jag inte vill sätta upp nåt enormt så får jag väl ut och jaga några av dessa kompromisser då. Jag ska sätta upp en beam för HF sedan har jag en 15 el för 2 och en 5el för 6 så det kommer nog att räcka till. Vi hörs på banden 73 de Kent SM0ELV
 
Back
Top