Ackar, SLA 9 Ah HRL 1234W

SA3BOW

Member
Blysyrabatterier 9Ah. Hög energitäthet och hög kvalitet. Begagnade.
Batterierna, Några tiotal, HRL 1234W, är på 9 Ah, med samma mått som 7 Ah ackar.
Ackar 9 Ah 2 20240715 .jpgDe väger 2,56 Kg.
Nypris närmare 500 kr. 50 kr styck. Packade 5 st i var låda. En låda 220 kr.
Avhämtas.
Med lite planering avlämnas i södra Hälsingland, norra Gästrikland och NÖ Dalarna.
Med mer planering + flax neråt Växjö/uppåt Lule. Med superflax även Pajala.
Dejan
de SA3BOW
0270-284488
dejan.petrovic@internetport.nu
Pris: 50 SEK st
 
Hej, det är intressant, jag tar en låda! Vad kan frakten tänkas gå på? Tänker så du slipper krångla och mötas upp osv.
 
Vad är det för tillverkningsdatum på dom?

På jobbet så kastar vi dom när dom kommit upp i en ålder på ca fyra år, slängde själv drygt 50 stycken i batteriåtervinningen förra veckan...
 
Hej, det är intressant, jag tar en låda! Vad kan frakten tänkas gå på? Tänker så du slipper krångla och mötas upp osv.
Jag ser ingen möjlighet att få frakten rimlig. Enklare och snabbare för mej att möta upp eller helst,
få ackarna hämtade på plats. Då kan köparen mäta och belasta enligt eget huvud.
Kanske har du en kompis som passerar Söderhamn i sommar?
Hälsningar,
Dejan
de SA3BOW
 
Vad är det för tillverkningsdatum på dom?

På jobbet så kastar vi dom när dom kommit upp i en ålder på ca fyra år, slängde själv drygt 50 stycken i batteriåtervinningen förra veckan...
Vet inte. Har inte funnit något på ackarna. Men följande stod på SMSS nyligen:
"[2024-07-27 18:36:33] [SM3LWP]:
Tack för en skön radiodag alla och första aktiveringen från min närmaste sjö APWX. Blev 25st QSOn. Lars -UWZ dök upp till slut... Körde med IC-703an och ett 12V 9Ah batteri jag fick av Dejan SA3BOW som fungerade fint hela tiden."
Hoppas det kan vara till någon ledning.
Hälsningar,
Dejan
de SA3BOW
 
Till alla, jag passerar Dejan snart o tänkte köpa några ackar för eget bruk. Kan ta med några få hem till Sthlm om det finns behov.
 
Jag hämtade nyligen upp ett 5-pack.
4st höll ca 13V polspänning och går mycket bra att belasta.
1st hade låg polspänning ca 11,5V. Det batteriet går ej att ladda och tål inte belastning.

Gör som Dejan föreslår, hämta batterierna och mät upp dom så får du bra batterier med dig hem.
 
Back
Top