Acom 1200s användare

SM5TAO

New Member
Hej!

Jag har en Acom 1200s som jag har i snart 2 år med mycket sparsam körning, nu om man kollar på review sidan eham https://www.eham.net/reviews/view-product?id=13805 så har börjat komma en del rapporter om stora problem med förstärkaren där RF kortet behöver bytas eftre en tids drift av förmodligen konstruktionsfel (ej säker på detta själv ännu) , och dessvärre tar mycket tid att få hem från fabriken.

Har någon upplevt något problem med 1200s? jag kör min under 500W och har inte något problem än.

Tack på förhand för all information Ni kan dela .

73
de SM5TAO
 
Ett sånt där Acom Slutsteg är väll ingen billig sak eller ? Solid state också med LDmos transistorer också vad
Det verkar som har stått en del om LD mos halvledare här på forumet
 
Korrekt, det sitter en ensam BLF188XR i förstärkaren som skall leverera max 1200W. Vet ej om det är just det som strular, andra tillverkare använder ett par LDmos .
 
LD mos slutsteg är dom bredbands avstämda eller är dom som rörsteg dvs man måste stämma av ett pi filter innan utgången till antennen ?
 
Hittar bilder på youtube på den där slutstegs ldmosen där dom öppnat på locket och brukar
Det inte vara Berylium oxid i sådanna rf trissor men det kanske inte är det i det här fallet
 
Back
Top