Är det något jag missar .....

Hmm. Jag har bokat signalen "SA7" JAL, så det att jag håller på teorin med stor hjälp av SM7NTJ :cool:
Läste ämnet om "Smurf 1970" på Tradera.
Man bör försöka förklara för den "siste idioten" att man kan köpa nya saker för 1/4 eller mindre av priset på hans auktioner.
Ska man skriva något på hans omdömen ?
//JAL
 
Hmm. Jag har bokat signalen "SA7" JAL, så det att jag håller på teorin med stor hjälp av SM7NTJ :cool:
Läste ämnet om "Smurf 1970" på Tradera.
Man bör försöka förklara för den "siste idioten" att man kan köpa nya saker för 1/4 eller mindre av priset på hans auktioner.
Ska man skriva något på hans omdömen ?
//JAL
Nej, bara förbigå "idioten" med tystnad, det är flera som försökt tidigare. Koncentrera dig på studierna i stället!
 
Finns andra säljare som också verkar missa något...

Nätverkskabel, Vit​

Typ: Nätverkskabel
Färg: Vit
Strömkontakt: Typ H
Strömadapter inkluderad: Ja

Varan är i bra skick och har inga tydliga defekter.
Nätverkskabel.jpg
 
Finns andra säljare som också verkar missa något...

Nätverkskabel, Vit​

Typ: Nätverkskabel
Färg: Vit
Strömkontakt: Typ H
Strömadapter inkluderad: Ja

Varan är i bra skick och har inga tydliga defekter.
View attachment 7323
Telenätet var/är ju en form av nätverk så ok...
 
Men han berättar att den är vit i alla fall.
Det är ju viktigt.
Andra säljare som förekommer flitigt har för vana att alltid vad det än gäller sätta färg i rubriken, ex kikare svart, objektiv silver.

JA dessa gamla telefonjackar är väl en förgången pryl, men med lite fantasi kanske man kan använda dem till något, kanske 13,8 V till radiogrejer? Antennanslutning kanske med möjlighet att jacka ur vid åska.
Anpassning lär bli i klass med PL259....
Kanske höljet kan rymma en balun, men de blir ju ite vattenntätt....

SM4FPD
 
Samma säljare som sålde "nätverkskabeln", börjar undra om det är någon annan vara som avses... :rolleyes:

International, Elmätare​

Märke: International
Typ: Elmätare
Strömkontakt: Typ A

Varan är i bra skick och har inga tydliga defekter.

 

Attachments

  • Elmätare.jpg
    Elmätare.jpg
    47,4 KB · Views: 10
Samma säljare som sålde "nätverkskabeln", börjar undra om det är någon annan vara som avses... :rolleyes:

International, Elmätare​

Märke: International
Typ: Elmätare
Strömkontakt: Typ A

Varan är i bra skick och har inga tydliga defekter.

Märkligt att en elmätare kan se ut precis som en 24-timmars timer.
 
Min teori är att det är en "dödsbosäljare". Alltså en person som köper upp hela dödsbon och pytsar ut grejerna bit för bit. I så fall sitter personen på ett jättelager och har inte bråttom att sälja snabbt. Teorin motsägs dock av att han inte har gjort så många affärer totalt på Tradera. Men å andra sidan, dödsbosäljarna håller i allmänhet till på andra siter (vet jag av erfarenhet efter min fars bortgång och en sådan köpte det vi barn inte ville ha)
Den kollen är inte frisk! Har följt han länge på Tradera..
 
Back
Top