Det vore ju kul om intresset höll i sig, men barn växlar intressen så snabbt att det lika gärna kan bli något annat.
Mina barn växte upp på amatörradioklubben två kvällar i veckan med mig, då deras mamma jobbade skift, men även veckorna hon var hemma på kvällarn ville dom följa med mig dit.
Ingen av dom fick något större intresse för radio, men lite kunskap OM radio han dom nog få, och i dagsläget använder dom båda radio i yrket.
Dottern brukar köra några QSO med min signal ibland när hon hälsar på eller då vi är ute och åker bil, och hon tycker att det är ganska kul.
Möjligen kan hon följa med på någon SMFF eller QRP utflykt i skogen i sommar då hon gillar att vara ute i naturen.
Motorsportintresset ärvde dom dock båda två, och det fanns en tanke på amatörradio och APRS i rallybilarna av rent praktiska skäl, men behovet är ju inte lika stort nu med så pass bra mobiltelefontäckning och appar som kan ersätta APRS.
Så ta tillvara på intresset och hoppas att det utvecklas, men bli inte besviken om det inte gör det.