Amatör radio

Hej Vi är en nystartad amatörradio förening som söker utrustning till vår förening.
Vi har ingen utrustning idag så vi behöver det mesta. samt vi behöver anntenner och master.
Samt att vi även vill ha repeater som vi kan ha i vår förening.
Så kom med förslag på erbjudande och förslag.
Med vänliga hälsningar

WVRK
Anders Carlander Ordförande SM48539
 
Förslag 1: Skaffa först amatörradiocertifikat. Förslag 2: Precisera vilka frekvensområden och sändningsslag och effekter och typer av antenner som föreningen är intresserad av. Förslag 3: Precisera vad föreningen är beredd att betala för radiostationer, antenner och master.

Lennart
 
Ja gärna Donationer och vi är 8 medlemmar plus styrelse på 3 personer så totalt är vi 11.
Och vi kör på de licensfria kanalerna för vi ska ta certifikat.
Och vi är några som har lysningssignal.

Vi kan även betala en symbolisk summa om så önskas.

Med vänliga hälsningar
SM4-8539
 
Förslag 1: Skaffa först amatörradiocertifikat. Förslag 2: Precisera vilka frekvensområden och sändningsslag och effekter och typer av antenner som föreningen är intresserad av. Förslag 3: Precisera vad föreningen är beredd att betala för radiostationer, antenner och master.

Lennart
Det beror mycket på vad det är..
 
Utan att på något sätt bromsa era planer, ett nytt intresse från blivande amatörer är alltid välkommet men jag tror det blir svårt att få en komplett station för kortvåg och dessutom en repeater för en symbolisk summa.
Ni är 8st så lägg 500:- per medlem så kan ni få till en duglig kortvåg och bygg en trådantenn till den själva vilket blir ett bra projekt i er utbildning till certet.
 
Last edited:
Just det där med donationer finns de som känner sig brända och då man ser sina gåvor ligga ute på Tradera, kanske till någon enskilds favör..
Jag själv känner mig reserverad till gåvor men ser gärna förslag till fair trade. - Tyvärr så har år 2020 med Corona som följd sabbat alla trevliga loppisar och Radioträffar där hugade kan köpa och byta grejor med varandra. Vi får hoppas på en bättre och roligare framtid i gemenskapen. Och vi får inte glömma alla bra affärer vi kanske kan göra på nätet eller genom andra kontakter..

/Sven.
 
Back
Top