Ang detta forum HAM.se

Status
Not open for further replies.

SM4IVE

Well-Known Member
Enligt denna sida där ordf för SK6SJ är forum ägare finnes en Varnings text att detta forum inte är seriöst.
Jag har försökt att hitta nåt oseriöst här men inte lyckats:)
 
Det var tråkigt att höra. Själv har jag bara positiva erfarenheter av detta forumet. Jag har alltid fått kunniga svar av hjälpsamma personer. Och diskussionerna håller sig alltid i en trevlig och artig stil. Jag har inte läst vad han har emot detta forumet men det är ju alltid trist när man smutskastar varandra istället för att försöka samarbeta eller göra något bättre.
// Åke
 
Min erfarenhet är att detta forum (ham.se) är bland de mest seriösa och trevliga som finns överhuvudtaget. Tycker man att det är oseriöst så har man nog väldigt dålig läsförståelse eller snedvriden verklighetsuppfattning.
 
Jag håller med er till fullo, men om jag inte minns helt fel, så har individen i fråga, haft ett horn i sidan till ham.se länge, och gjort flera utspel på ämnet. Det resulterar oftast i totalt innehållslösa diskussioner, som av förklarlig anledning inte leder någonstans.
Således föreslår jag att vi alla som är aktiva här på ham.se ännu en gång noterar att ett nytt "utspel" gjort, och så får det räcka med det.

Låt mitt inlägg i denna tråden bli det sista !

Provoceras inte utan, låt istället nya forummedlemmar skapa sig en egen uppfattning.

// Christopher - SM7WYG


Bara för skojs skull:

I. 2. AMATÖRRADIONS ORDNINGSREGLER I.
2.1. Grundläggande principer
Grundläggande principer som ska styra vårt uppträdande på amatörbanden är:

 Samhörighet, broderskap och kompiskänsla: många, många av oss är aktiva i etern (vår spelplan). Vi är aldrig ensamma. Alla andra amatörer är våra kollegor, våra bröder och systrar, våra vänner. Agera därefter. Var alltid hänsynsfull.

 Tolerans: inte alla amatörer delar nödvändigtvis samma uppfattning som du, och din uppfattning är kanske inte den bästa. Förstå att det finns andra med en annan uppfattning om ett visst tema. Var tolerant. Du har inte denna värld för dig själv.

 Anständighet: aldrig får svordomar och oanständigheter yttras på banden. Ett sådant beteende säger ingenting om den person som de är avsedda för men mycket om den person som uttalar dem. Behåll ditt lugn i alla situationer.

Förståelse: Var snäll och förstå att alla inte är så smarta, så professionella eller så mycket expert som du. Om du vill göra något åt detta agera positivt (hur kan jag hjälpa till, hur kan jag förbättra, hur kan jag lära ut) i stället för negativt (med svordomar, förolämpningar etc.).
 
Last edited:
"Time will tell", sjöng visst Bob Marley. Skåda igenom trådarna på detta forum och
sedan kan du avgöra nivån och hur seriösa användarna är i detta forum.

Visst har det funnits trätor - men de har gällt vissa tekniska lösningar och
trots hetta slutat med borgfred.

I min mening det mest seriösa publika forumet på svenska och som dessutom lever!


mvh
Bengt / KBW
 
Hot mail

Efter mitt inlägg så har jag fått ett hot mail,
Av ordföljden och vissa uttryck så vet jag vem det är. Samme person hotade med stryk i Eskilstuna , nu antyder han att jag inte skall åka dit i år.
Samme person har nyss reggat sig här på HAM.se användaren Janli
Det skulle nog vara ett A i stället för Li.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top