Angående DL7:s QRT

Status
Not open for further replies.

sm7dlz

Avliden Medlem
Med anledning av DL7 SM7EQL´s beslut enligt hans hemsida hos SSA vill jag framföra följande:

De bilder (teckningar) som omnämns i DL7´s text är alster som jag inte på något sätt skall sammankopplas med. Det är förvånande att texten inte gör en tydlig skillnad på de trakasserier som EQL blivit utsatt för vad gäller www.radioshack.se/phpBB2 och de bilder som enskilda personer upprörs över. Jag har aldrig någonsin skickat en enda bild eller teckning till någon och tänker inte heller göra det.

Vidare läser jag med stor förvåning att det finns personer som anser att DL7 skall "göra något" åt SM7DLZ och hans forum. Jag är inte medlem i SSA och därmed har föreningen ingenting med mig att göra. Vidare anser man att föreningen skall "göra något" åt min hemsida. Såvitt jag vet har SSA ingenting med någonting att göra i internet sammanhang.

Vi har en grundlag i vårt land som berättigar oss till åsikts- och yttrandefrihet. Varför skall det vara så svårt för en del att förstå något så enkelt?

Hasse DLZ :cool:

Ps: Om någon är intresserad av bilder som förnedrar och förlöjligar så går det bra att knappa in adressen nedan. En hel del av tidigare material på den bildsidan är numera borttaget efter påtryckningar. Jag har samlat en hel del av tidigare uppsättningar av direkt förolämpande material vilket jag gärna ställer den intresserade till förfogande i e-brev.

http://www.sm5wpt.k-webb.nu/main/photos.asp?wid=12689
 
Last edited:
Dl7 Qrt

Jag tror jag smäller av!!!!!!! Bengt är den friskaste fläkt vi har inom svensk amatörradio och så får man se det här när man som vanligt går in på DL7 sidan efter en hård dags slit.

Är det en massa pensionärer som har tid att sitta och ringa och trakassera honom med helt oviktigt nonsens eller vad är det. Ni som vet med er att ni trakasserat honom med en massa goja SKÄMS!!!!! SKÄMS ÖGONEN UR ER STOLLAR!!!

Håkan SM7WSJ

PS: Bengt! om du läser det här så vet om att du har en massa support av seriöst intresserade amatörer i många distrikt.
 
Vad har Radioshack med SSA att göra?? Inte ett skit!!!!!

Många gnäller på det som skrivs på Radioshack, uppenbart. Efter dom trakasserierna som DL7 har utstått så bevisar det att mycket av det som skrivs där är sant. Dessa människor (kan man kalla som det?) är uppenbart inte riktigt kloka. Tyvärr är det så att det finns ett litet antal personer som älskar att bråka, skapa konflikter och förstöra för andra.

Om man nu vill göra något åt radioshack så finns det kanske andra vägar än att ge sig på någon som inte har med saken att göra och samtidigt förstöra för hela Amatörradio Sverige.

Bengt -EQL är en mycket viktig kugge och gör ett bra jobb i SSA i mitt tycke. Förj*vligt att han skall bli utsatt för detta.
 
PÅ DL7´s hemsida finns nu följande tillägg vilket jag är honom mycket tacksam för:

"Förtydligande:
De handritade bilder som omnämns i ovanstående text har ingen koppling till DLZ och hans internetforum Radioshack.

73
Bengt EQL"

Hasse DLZ :cool:
 
Är det verkligen så infekterat att det inte går att namnge dessa parasiter som inte gör annat än ställer till med skit? Det är synd om oskyldiga "anklagas". Klartext tack!
 
Tveksamt. På grund av att så fort deras namn dyker upp så startar de en förföljelsekampanj gentemot forumsägaren. Något i stil med att de känner sig förföljda och inte vill ha sina namn publicerade i ärenden, som de enligt dem själva, är helt oskyldiga till. Detta har dessa människor använt ett antal gånger visavi andra forum och deras övertalningsförmåga är makalös. Lyckas det inte att omvända ägaren av ett forum fortsätter de till ISP:n. Misslyckas även detta polisanmäler de forumsägaren osv osv.

Vi vill väl inte att ytterligare ett forum, med ägare, skall råka illa ut?!

Hasse DLZ :cool:
 
Återigen visar 0AIG sin verkliga natur på SSA´s hemsida. Återigen spyr han galla och missbrukar SSA:s hemsida för egna syften.

Jag har ställt frågan tidigare och jag ställer den igen, HUR länge till skall föreningen tillåta denne obalanserade och aggresive krumelur att få fortsätta sin verksamhet som webklottrare?

0AIG har tydliga problem. Han borde faktiskt söka hjälp, om inte annat så för en svårartad enögdhet. Jag har en stark känsla av att AIG:s enögdhet beror på ett selektivt urval av "rapportörer" och "informatörer".

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte en svensk medborgare oskyldig fram till dess att motsatsen är bevisad? Tydligen inte, eftersom 0AIG redan dömt en radioamatör. Webklottraren är ledsen över att vi inte bor i USA. Om AIG:s tolkning av rättsväsendet i USA går ut på att döma ut människor innan de är bevisade om sin skuld kanske vi skall vara glada över att AIG:s önskan bara förblir - just en önskan.

SSA är ute på MYCKET djupt vatten om föreningen tillåter så allvarliga beskyllningar som AIG framför.

Hasse DLZ :cool:
 
Last edited:
sm7dlz said:
Tveksamt. På grund av att så fort deras namn dyker upp så startar de en förföljelsekampanj gentemot forumsägaren. Något i stil med att de känner sig förföljda och inte vill ha sina namn publicerade i ärenden, som de enligt dem själva, är helt oskyldiga till. Detta har dessa människor använt ett antal gånger visavi andra forum och deras övertalningsförmåga är makalös. Lyckas det inte att omvända ägaren av ett forum fortsätter de till ISP:n. Misslyckas även detta polisanmäler de forumsägaren osv osv.

Vi vill väl inte att ytterligare ett forum, med ägare, skall råka illa ut?!

Hasse DLZ :cool:

Nej, det har du rätt i, men är inte dessa personer idag så ökända för sina tilltag att det skulle gå att ordna moteld?
Det är ett knepigt läge. 0AIG kan "namnge" personer han tror/gissar/hoppas ligger bakom allt skit. Han tyx klara sig undan "terror" pga att han går "de ökändas" ärenden.
 
sm7dlz said:
"SSA är ute på MYCKET djupt vatten..."

Hasse DLZ :cool:

Hasse, nu får du ge dig! Du skriver i det ena inlägget att SSA minsann inte har något med ditt radioshack att göra eftersom du inte är medlem i SSA, men du har tydligen rätt att ha synpunker åt höger och vänster om SSA?

Bli medlem (om du får?) och kom sedan med din kritik, istället för att nu sitta som någon sorts pirat och spy galla.

73 de Teemu SM0WKA
 
Jag har en känsla av att den "moteld" som bland annat Radioshack varit delaktig i redan har gett resultat. Resultat på så vis att många människor fått upp ögonen för vilka tvivelaktiga metoder man på sina håll använt, och använder, för att manipulera andra människor till att agera på så vis man önskar.

"Alla" vet idag vilka personer vi talar om. Pga av att bland andra AIG håller dem om ryggen och att de själva ofta sätter fart på juridiska apparater så vågar de flesta inte offentligt ha någon åsikt. Vem vill svara på frågor från polis eller vem vill utsätta sig för AIG:s bannbullor?

Jag har full förståelse för om många upplever alltihop som obehagligt, MEN, någon måste sätta ner foten. Någon måste få dessa destruktiva krafter att upphöra.

Det stöd jag fått, dels på olika forum och dels via telefon och e-brev gör att jag kommer att fortsätta med att avslöja lögn och manipulering. Inte för att det bereder mig någon större glädje utan därför att jag finner det nödvändigt.

Hasse DLZ :cool:
 
Min bäste Teemu, blandar du inte äpplen och päron nu?? SSA har absolut ingenting med Radioshack att göra eftersom SSA inte har ett smack med internet att göra. Mitt agerande iövrigt har SSA definitivt ingenting med att göra eftersom jag inte är medlem. Om du läst in något annat i mina tidigare inlägg får det stå för dig.

Menar du på fullt allvar att jag som icke medlem skall förvägras rätten att ha åsikter? Vilket samhällssystem och vilken tidsålder lever du i?? Jag hoppas du inser hur farligt nära rent diktatoriska uppfattningar du befinner dig.

Det SSA som jag med glädje skulle kunna tänka mig att vara medlem i är ett SSA där krumelurer som AIG inte har någonting att säga till om. Ett SSA med en ordförande som visar vägen med öppen hand. En förening som stöttar sina förtroendevalda istället för att hota dem till tystnad. Du får faktiskt ursäkta Teemu men jag tror mig känna till hur föreningens inre liv fungerar. Det är inte så stor skillnad idag jfr med hur det var på den tiden jag själv satt i styrelsen. Den senaste tidens utveckling har klart visat att så är fallet.

Hasse DLZ :cool:

Ps: Vad är det som får dig att påstå att jag inte skulle "få" bli medlem. Berätta!!
 
Glömde en ytterligare kommentar Teemu. Om nu jag, enligt din åsikt, inte har någonsomhelst rätt att yttra mig över, som jag uppfattar det, mycket märkliga företeelser inom SSA, kan du då svara på med vilken rätt AIG hänger ut mig på föreningens hemsida? Jag tror att många gärna vill ha en förklaring på denna något förvirrade logik.

Hasse DLZ :cool:
 
SSA's ansikte (tryne) utåt SM0AIG har ånyo stuckit upp sitt fula tryne och åstadkommit nedan text på SSA's hemsida, eller ska jag kalla det baksida.

"Ur led är tiden ..

sa redan Hamlet och man är böjd att hålla med. Det är allmänt känt att SM7VG och SM7DLZ är högst ovärdiga representanter för amatörradion - de anställer båda stor skada genom sitt uppträdande - den ene på 80 meter och via Postverket och den andre på sina forumsidor. Hade detta varit USA hade de för länge sedan förlorat sina licenser och sannolikt åsamkats dryga böter men nu befinner vi oss här och både SSA och PTS har mycket begränsade möjligheter att ingripa.

Desto sorgligare är det att herrarnas agerande lyckats få DL7 totalt ur gängorna. Jag vädjar till Bengt SM7EQL att snarast ge oss åter den fina, innehållsrika och alltid lika spännande DL7-sidan!!!

2005-05-04, SMØAIG"

Det var synnerligen rakt på sak, uingefär som när förra ordföranden Kvarnefalk påstod att DLZ var nazist. Problemet denna gång är att SSA kommer att få offentligt be om ursäkt och att -AIG's saga borde vara all på SSA's forum.

Att sedan -AIG skenheligt verkar hålla -EQL om ryggen är en ren fars om man kommer ihåg alla påhopp och bakhåll som nämnde s.k webredaktör har sysslat med den senaste tiden. Vi som är lite insatta i förvecklingen vet att -AIG's sympatier ligger västerut med råge. En annan sak är varför AIG inte använder DL0's hemsida för sina "lustigheter".

Problemet är snarare att diverse gnällspikar inte vet vad som gäller inom amatörradion och SSA's s.k "makt". Innan dom börjar gnälla över diverse orättvisor borde dom ha klart för sig hur "psalmerna" går. -AIG om någon borde ha detta synnerligen klart för sig men som vanligt sluggar han desperat ur den lokala dimman!

Får väl rikta en skrivelse till SSA's ISP och påminna dom om diverse förordningar som ex PUL etc. Men som vanligt, i samma klass som ett annat forum (avstängda 3 ggr innan) så lär han använda suddgummit flitigt och radera sina "grodor" och stoppa huvudet i sanden som strutsen.
 
sm7dlz said:
Glömde en ytterligare kommentar Teemu. Om nu jag, enligt din åsikt, inte har någonsomhelst rätt att yttra mig över, som jag uppfattar det, mycket märkliga företeelser inom SSA, kan du då svara på med vilken rätt AIG hänger ut mig på föreningens hemsida? Jag tror att många gärna vill ha en förklaring på denna något förvirrade logik.

Hasse DLZ :cool:

Hasse, det är två stycken som bestämmer vad som skall ligga på SSAs hemsida, det är SM0AIG och SM5XW, du får rikta din kritik mot dem. Ingen annan rår på att göra något. Det hjälper inte att du ältar här och drar resten av SSAs medlemmar samt styrelseledamöter över en kam. Ja, naturligtvis så kan du bli medlem och samla in 500 fullmakter, begära ett extra årsmöte och störta "de som bestämmer om hemsidan". Eller skicka in en motion till nästa årsmöte, innan dess händer nog inget.
Du får fråga AIG själv varför han har hängt ut dig på hemsidan, vi övriga här på ham.se vet nämligen inte detta.
 
Nytt på hemsidan......

"Sånt där phult språk

finner vi högst opassande och vill varken höra eller se på SSA:s sidor. Det är uppenbart att DL7 drabbats av tuppjuck vilket enligt ordboken är slang för när man blir jättearg över något helt oväsentligt, så arg att man ofta slår sönder något - i det här fallet DL7-sidan.

Själv ska jag ut i naturen och lyss till fåglagnället och torde vara åter någon gång i juni. Det är för mycket spektakel med SSA, för många gnällspikar och jubelidioter som fördärvar ens goda humör. T.f. ordf Kjell SM6CTQ får gå in på hemsidan och röja och radera bäst han vill.

2005-05-05, SMØAIG"
 
> Hasse, det är två stycken som bestämmer vad som skall ligga på SSAs hemsida, det är > SM0AIG och SM5XW, du får rikta din kritik mot dem.

Det är exakt detta jag har gjort.

> Det hjälper inte att du ältar här och drar resten av SSAs medlemmar samt
> styrelseledamöter över en kam.

Jodå, det hjälper en hel del. Det visar bland annat att styrelsen i SSA helt sitter i knät på SSA om dina åsikter är förhärskande bland de övriga.

> Du får fråga AIG själv varför han har hängt ut dig på hemsidan, vi övriga här på
> ham.se vet nämligen inte detta.

Det står AIG fritt att förklara sig. Mest lämpligt vore det att han gör det här på ham.se så slipper alla andra, förutom jag själv, att undra över varför han uppför sig som han gör.

Jag har just nu erhållit ett e-brev från SM6CTQ, som håller i rodret under tiden XW är utomlands, där han meddelar att han uppmanat AIG att ta bort texten om mig och VG. Detta efter påstötning från min sida. Det skall nu bli intressant att se hur länge det tar innan AIG agerar.

Hasse DLZ :cool:
 
Teemu säger att det är två som bestämmer vad som skall ligga på hemsidan SM5XW och SM0AIG. Det stämmer att det är SM5XW som står som ansvarig utgivare och får ta en del av skiten för vad Ingemar skriver.
Just nu är SM5XW på resande fot, vilket också står längre ner i samma spalt som Ingemar använder för sina utfall så hur mycket han har att säga till om just nu vet jag inte, men det är nog inte mycket.

Det är konstigt att en person i styrelsen kan förbehålla sig rätten att publicera det som faller honom in på vår officiella hemsida.

/Dicken
 
SMØWKA said:
Hasse, det är två stycken som bestämmer vad som skall ligga på SSAs hemsida, det är SM0AIG och SM5XW, du får rikta din kritik mot dem.

Det hjälper ju föga. SM0AIG gå inte att resonera med uppenbart och inte slutar han även han blir tillsagd från ordförande SM5XW. Vilken han har gjort.

Och ja, Hela SSA's styrelse får ta på sig det som skrivs på SSA's hemsida efterssom inget gör något och saken. Många håller varandra bakom ryggen. En klubb för inbördes beundran. Som tur är så är det nytt folk som har kommit som kan ändra på saker till det bättre.

Jag antar att det kommer diskuteras en del på nästa Styrelsemöte. Utfallet från den bör styra ev. fortsatt diskution.

Jag har iallafall ingen lust att vara med i en förening som har massa pajaser i styrelsen. Resultatet av styrelsemötet styr mitt val om jag skall fortsätta att vara medlem.
 
Last edited:
AIG har nu helt gått över gränsen. Helt klart behöver han hjälp. Tydligen förstod han vad som var på gång efter det att CTQ uppmanat honom att ta bort texten om mig och VG. TACK CTQ!

Han kan dock inte smyga iväg ut i naturen utan att vilt sparka åt alla håll. Av någon helt oförståelig anledning publicerar han ånyo 7CXI:s anmälan till PTS ang. provförrättare!!!! I högerspalten visar han upp vad hans krokodiltårar visavi DL7 egentligen var värda.

Av någon anledning finns det inte längre några nyheter på hemsidan som är "yngre" än från mitten av mars. Vill AIG kanske på det viset lura sig själv att ingenting hänt sedan mars månad?

I rest my case!

Hasse DLZ
 
Nu har tydligen stora sopkvasten gått på SSA's sida.
Inget nyare än 2005-03-18 finns i mittspalten, Vad har det stått där som inte tål dagsljus.
AIG's lyssnande på fåglasången i högerspalten blev ju inte långlivad. Är det inte bättre att köra den i nåt filmformat så att alla hänger med i svängarna.
Oj, nu var fåglasången tillbaka igen (eller var det min webbläsare som censurerade).

Kenth sm6mfa
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top