Annonstorg?

Ozgood

Member
Efter ett långt uppehåll har jag nu bestämt mig för att återuppta min amatörradioaktivitet. Jag är på jakt efter sändtagare och annat för att bygga mig ett litet shack.. Men, var finner man equipment?

Förr visste jag en hel del olika annonssidor med massor av amatörradiorelaterat. De verkar nu vara nerlagda eller så sviker mitt minne mig.
På Blocket och Tradera finner man inte mycket, och så lägger okunnigt folk upp PMR-stationer under rubriken "amatörradio" (Gud må dem brinna i h*****et!).
Någon som vet bra annonstorg att leta på eller möjligtvis onlinebutiker där man kan köpa utrustning?
 
... På Blocket och Tradera finner man inte mycket, och så lägger okunnigt folk upp PMR-stationer under rubriken "amatörradio" ...
Jag tillåter mig klippa fortsättningen. Ta inte i så förtvivlat! De är inget annat än just okunniga.

/ Göstha
 
Jag tillåter mig klippa fortsättningen. Ta inte i så förtvivlat! De är inget annat än just okunniga.

/ Göstha

Ja, självfallet. Jag överdrev såklart. Men ack, denna överdrift förringar icke den irritation som uppstår. (Irritationen gäller även folk som lägger ut keyboards som "synthar". Grrrr.
 
"Vet du inte, min son, med hur liten visdom världen styrs."
Axel Oxenstierna, 1648

Okunnighet låter sig inte begränsas till vare sig tid (1600-talet) eller rum (såsom annonser på Tradera och eBay). Den drabbar oss litet till mans och väjer inte för olämpliga tillfällen.

/ Göstha
 
Idag tror jag minsann jag får hem en handapparat. Har suttit och följt paketet på vägen från avsändare till postterminal. Ack, vad jag längtar! :)
Ska bli trevligt att öppna repeatern i afton!
 
Last edited:
Jag förstår inte varför jag inte kommer in på dx-radio.se från min dator när jag befinner mig hemma. Men tar jag med laptopen till universitetet så funkar allt finfint. Får upp ett meddelande som säger "Forbidden".
Förstår inte varför denna sida skulle vara spärrad och ingen annan...
 
Nej, jag är ganska så säker på att det inte har något med webläsare att göra.

Jag tror jag har läst att dx-radio.se blockerar vissa IP-nummerserier som 'bedragare' har använt sig av. Eftersom IP-nummer delas ut, i det flesta fall, dynamiskt så kan ju SM6YZC fått just ett sådant.

Gå in på What Is My IP Address - Shows Your IP Address när du är hemma och när du är i skolan så tar du reda på hur du kontaktar den som driver dx-radio och berättar vilket IP du har, så kan det nog ordna sig.

Eric SA5BKE
 
Jag misstänker att det kan ha att göra med att min hyresvärd Göteborgs studentbostäder (som står för internetuppkopplingen) nyligen gick över till IPv6.
Men jag ska göra som du säger, så får vi se om det rådet bot på problemet.
 
Efter ett långt uppehåll har jag nu bestämt mig för att återuppta min amatörradioaktivitet. Jag är på jakt efter sändtagare och annat för att bygga mig ett litet shack.. Men, var finner man equipment?

Förr visste jag en hel del olika annonssidor med massor av amatörradiorelaterat. De verkar nu vara nerlagda eller så sviker mitt minne mig.
På Blocket och Tradera finner man inte mycket, och så lägger okunnigt folk upp PMR-stationer under rubriken "amatörradio" (Gud må dem brinna i h*****et!).
Någon som vet bra annonstorg att leta på eller möjligtvis onlinebutiker där man kan köpa utrustning?

Så ödmjuk man kan vara och vill ha hjälp !

FY !!!
 
Så ödmjuk man kan vara och vill ha hjälp !

FY !!!

Men herre min skapare. Jag överdrev. Jag har nu förstått att man inte ska skriva inlägg med allt för personlig ton.
Hade folk här känt mig så hade man förstått att jag skojade.
Så skämmas tänker jag inte göra, men ett beklagande kan vara på sin plats.

När vi ändå är inne i denna tråd... Någon som möjligtvis har kontaktuppgifter till personen som driver dx-radiosidan?
 
Last edited:
Jojo.. Men jag kommer inte in på Dx-radio. Det är av denna anledning som jag behöver kontakta dem. Det verkar som att min ip är spärrad från att komma in på sidan.
Så jag skulle vilja kontakta honom och se om det går att lösa.
 
Back
Top