Antenn splitter

image.jpg Samma splitter med övergångar till BNC för bättre anpassning till andra bnc kontakter typ som 75 Ohm
 
image.jpg Här med avklippta RG 59 datakablage ifrån kablage ifrån
Belganet Data Elektronik surplus
 
Om man bygger in splittern i en aluminiumlåda och drar fram RG 59 koaxarna till fronten
Och krimper på bnc kontakter och monterar hona hona kontakter i frontplåten
Ska dom vara isolerade eller av metall då i front plåten ?

Sm0ydo
 
Var på Biltema och kollade på splittrarna där med olika antal utgångar men dom har
DC pass till sattelit prylarna så dom gick inte att använda den här är köpt på Ginza

Mvh smOydo
 
Hej Kapade av en bit aluminium ifrån en större U profil för att ha någonting att skruva fast
Splittern på och det tog lite tid att komma igen U profilen men allt går om man vill såhär
Tänkte jag sätta fast splittern på den nerkapade U profilen
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    864,6 KB · Views: 27
  • image.jpg
    image.jpg
    1,2 MB · Views: 28
Jag tänkte bygga mig en antennfördelare att ha på landet ute i skogen för att det finns platts
Och för att det är relativt störningsfritt där också är det intressant att hitta på egna lösningar
Och se om det fungerar också kanske man kanske skaffar sig flera mottagare för att lyssna på

Jag har en svart 19 tum Några HE hög Powerbox låda där jag tänkte stoppa in alltihop i
 
Vad är det för typ av antenner, för vilka frekvenser och hur långa antennkablar tror du det blir? Har du tänkt det som portabel, eller att koppla upp sig remote, till en antennplats med störningsfri miljö? - Låter spännande.

/Sven.
 
Back
Top