Antennmast

CU2JT

Well-Known Member
Om jag inte minns fel så finns det en svensk tillverkare (?) eller åtminstone säljare av fackverksmaster. Jag har bott 5 år i förskingringen så jag har inte direkt koll på dagens situation. Jag trodde SWEBRY eller Swedish Radio Supply sålde master men inte enligt deras hemsidor...

Jag behöver ett 12-15 meters torn i galvaniserat stål och tänkte dra nytta av den billiga svenska kronan så: har någon ett tips ??
 
Stålmaster för professionellt bruk tillverkas väl av Wibe och CueDee.
Vårgårda Radio tillverkar aluminiummaster, vet inte om de fortfarande nytillverkar och säljer dock.
Även CueDee har åtminstone tidigare tillverkat alu-master.

73,
Jonas/SM5PHU
 
Om jag inte minns fel så finns det en svensk tillverkare (?) eller åtminstone säljare av fackverksmaster. Jag har bott 5 år i förskingringen så jag har inte direkt koll på dagens situation. Jag trodde SWEBRY eller Swedish Radio Supply sålde master men inte enligt deras hemsidor...

Jag behöver ett 12-15 meters torn i galvaniserat stål och tänkte dra nytta av den billiga svenska kronan så: har någon ett tips ??

Vargarda Radio
 
Om jag inte minns fel så finns det en svensk tillverkare (?) eller åtminstone säljare av fackverksmaster. Jag har bott 5 år i förskingringen så jag har inte direkt koll på dagens situation. Jag trodde SWEBRY eller Swedish Radio Supply sålde master men inte enligt deras hemsidor...

Jag behöver ett 12-15 meters torn i galvaniserat stål och tänkte dra nytta av den billiga svenska kronan så: har någon ett tips ??

Garry.
kolla på denna sidan.ÖSA - Örebro Sändaramatörer | SK4BX | Grundad 1939
Fin mast till bra pengar. Tror den finns kvar
//Lasse
 
Back
Top