Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du råkade skriva en nolla för mycket. DL1000 har enligt din definition 0,075 Ohm/m, och om man använder båda trådarna parallellt 0,0375 Ohm/m. Fast ändå är stängseltråden "dubbelt så bra". Jag antar att det finns kabelskor för kontaktpressning som passar till stängseltråden utan att man råkar ut för galvanisk korrosion, eller vad det nu heter.Enligt uppgift i en annan tråd här på forumet ska resistansen för dubbel dl-1000 vara 150 Ohm. Antar att det är fram och tillbaka resistans. Då har 1000 m dl-1000 0,0075 Ohm/m. men stängseltråden från Nordpost bara har 0,020 Ohm/m, klart mycket bättre! ...
Bengt, jag var helt klar över att det bara rörde sig om ett skrivfel, t.ex. kontaktstuds i tangentbordet, men tänkte att ingen skulle behöva dra felaktiga slutsatser i hastigheten.... Skrev det innan jag gick och lade mig efter ett nattpass. Du har helt rätt ...
Han menar faktiskt det du skriver - att Copper Clad Steel fungerar utmärkt som antenntråd till skillnad från den odugliga MIG-tråden, vars kopparskimrande yta bara duger som rostskydd och inget mer.... The 0.9mm steel MIG wire is often confused with Copper Clad Steel because of the flash of copper on MIG wire to stop it rusting. The copper flash is insignificant, and it is an extremely poor antenna wire. This is certainly the makings of a stealth antenna, not only can no one see the antenna, no one can hear it!
Menar författaren att "Copper Clad Steel" är ett dåligt val till antenntråd eller menar han bara mig-wiren? ...