Det hela började för något år sedan då jag byggde en lite mast för en 2 meters 5/8.
Hittade en teleskopisk flagstång på 7 meter, plussade på den med en målar stång på ytterligare 2 m.
Hela blev lite rankigt men med hjälp av lite staglinor så funkade det ganska bra.
Kul grej att ha med sig när man är ute.
Nu till årets tokerier. Jag köpte ett stålmåttband på biltema 50 meter långt.
Stålmåttband - Biltema
Tänkte göra en longwire eller varför inte ta 2 och så blir det en dipol?
Allt är bara på lek och funkar det inte kan jag alltid ta bort stålmåttband och få en trevlig ask att ha en lång koppar tråd i.
Det som är mitt problem är att jag vill bygga en passade Balun (liten) till den utan att blanda in ELFA.
De skall bestå av prylar man hittar på de olika gubb-dagisarna, Kjell&com, Biltema, Rusta, Jula, ClaseOlsson m.fl.
Är det någon som har ett kul tips.
Hela grejen är att bygga av skall vi säga av fel saker och ha KUL.
73 de SM0LRU/Kenta
Hittade en teleskopisk flagstång på 7 meter, plussade på den med en målar stång på ytterligare 2 m.
Hela blev lite rankigt men med hjälp av lite staglinor så funkade det ganska bra.
Kul grej att ha med sig när man är ute.
Nu till årets tokerier. Jag köpte ett stålmåttband på biltema 50 meter långt.
Stålmåttband - Biltema
Tänkte göra en longwire eller varför inte ta 2 och så blir det en dipol?
Allt är bara på lek och funkar det inte kan jag alltid ta bort stålmåttband och få en trevlig ask att ha en lång koppar tråd i.
Det som är mitt problem är att jag vill bygga en passade Balun (liten) till den utan att blanda in ELFA.
De skall bestå av prylar man hittar på de olika gubb-dagisarna, Kjell&com, Biltema, Rusta, Jula, ClaseOlsson m.fl.
Är det någon som har ett kul tips.
Hela grejen är att bygga av skall vi säga av fel saker och ha KUL.
73 de SM0LRU/Kenta