SM6POP
Foliehatt
Dessa förbaskade störningar som förföljer mig. Nu har jag tagit ett nytt grepp om det hela. Jag har monterat en Airspy vid min remotemast i skogen. Den lyssnar jag på via Spyserver och SDR Console. Omnirig är också installerad så den följer min station hemma så jag sänder hemma och lyssnar via min SDR-remote. Allt frid och fröjd tills jag slå på slutsteget. Då stör min station mitt nätverk hemma så datorn som jag lyssnar via tappar internet i ca 5 sekunder. Följaktligen missar jag början av motstationens svar. Det sitter en nätverks-Switch i shacket och den slutar blinka och alla lysdioderna som visar trafiken lyser med fast sken i 5 sekunder. Jag tänkte börja med att koppla förbi switchen och bara skarva inkommande nät till kabeln för just den datorn som används till detta. Jag har även hört att min son vid något tillfälle tappat internet när jag sänder QRO trots att både han och routern befinner sig en trappa ner. Frågan är hur jag stör av det hela. Klämferriter på alla ethernet kablar eller någon som har tips hur jag går vidare......