Axlar 6mm

SM7FBJ

Radiotelegrafist och halvdansk
Behöver axlar i isolerat material 6mm diameter och mins 10cm långa...
 
De säljer inte längre till privatpersoner......annars var tanken god.
 
Jag tycker det här verkar vara en bra affär kan få vissa av materialen i upp till 2m längd och verkar hålla skapliga priser Nyheter

/roy sm4vlg
 
Åtminstone förr hade Clas Olson plexiglasrundstav.
Något man köpte och filade till trimmejlslar.
de fanns i 2, 4 och 6 mm, jag har oxo använt dem till isolerade axelförlängningar genom tiderna

Det verkar inte finnas numera, jag hittar dem i alla fall inte i katalogen.

Någon som lusläst Clas Olson katalogen??


de
Roy
 
Clas Ohlson är död, både bildligt och bokstavligen. Denne herre hade som affärsidé att förse hobbyisterna med material och som fått generationer att läsa katalogen drömmandes och dreglandes över innehållet.

Han hette Andersson från början men bytte namn till Ohlson då han tyckte det namnet klingade bättre för en affärsman.

Nu har ledningen övertagits av vår tids parasiter, ekonomerna, och är väl börsnoterat. Utbudet är ett skämt och hobbyinriktningen är borta. Nu gäller att kränga billigt skräp med dålig kvalitét med enda avsikt att tjäna pengar. Att tjäna en slant är nu inget fel då det ju är målsättningen med en affärsverksamhet, men för hobbyisten är företaget nu helt ointressant då t.o.m. Biltema håller bättre utbud.

Kontinuiteten är också borta eftersom utbudet tycks utgå ifrån vad man för stunden lyckats fylla en container med i form av billigt krafs från orienten.

Jag tycker det är trist, och jag handlar sällan där längre.

/Lasse
 
Det kunde inta ha sagt bättre Lasse. Jag håller med vartenda ord.
Och visst har man köpt mycket kul på sin tid då inriktningen var mot experimenterande, hembyggare och även radioamatörer.

Jag har i alla fall köpt några 16 GB USB minnen dä är skapliga priser på.

de
FPD
 
Jag köpte apparatlådor där en gång......finns inte längre. De måste ju överleva = sälja sånt som massan köper (Inte nördar som vi)
 
Ahh, POM har jag bearbetat på mitt gamla jobb, vi hade det som isolatorer till strömskenor.
 
En gång i forntiden stod jag inför liknande problem. Det slutade med att jag köpte billigaste glasfiberpilen för bågskytte i en sportaffär, den var 6 mm!
/Jan
 
Back
Top