Barn och fruvänligt i Eskilstuna med omnejd?

SA2CLC

Well-Known Member
Har tänkt besöka radiomässan i Eskilstuna nu i april, och tänkte ta bilen och lasta in fru och barn.
Givetvis har gumman genomskådat min invit som ett svepskäl för att få gå på munktellsmuseét och besöka radiomässan, men jag har kontrat och lovat att vi ska göra mer än bara så..
Jag kikade litegrann på nätet och fann att Parken Zoo inte öppnar förrän helgen efter mässan, vilket har satt käppar i hjulen. Hjälp en norrlänning med familjevänliga sysslor 2 dagar så kanske vi ses på munktellsarenan.
Väldigt synd att djurparken inte var öppen... Dottern är 2 år och stormförtjust i allt vad djur heter, och även om hon gillar att plocka ur pappas lådor i garaget så tror jag det blir tufft att hålla henne nöjd en dag bland en massa radiojunk. Den bättre hälftens vilja att gå runt bland loppisborden är nog också rätt sval.
//Tommy, SA2CLC
 
Övernatta i Stockholm på hotell. Låt fru och barn besöka Skansen och Astrid Lindgren museet på Djurgården under dagen medans du tar bilen till Eskilstuna och är åter Stockholm på sena eftermiddagen. Win-Win för alla parter! =) På söndagen kan hela fam. hitta på nåt ytterligare i stan.

73 de Teemu SM0W
 
Du bör avsätta någon timme även för Stadsmuseet i Eskilstuna som har en fin samling maskiner, bland annat ångdrivna. Där finns även en avdelning för barn mellan 3-10 år, fast din dotter är för ung ännu. Titta gärna på museets webbplats för info om öppettider.

Lennart
 
Tack för tipsen.
Hotellnätter bokade, aktiviteter spikade och tagit ledigt 2 dagar.
Vi syns den 2:a
//Tommy, SA2CLC
 
Back
Top