Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För lite kan man väl få tycka, eller ….?
Jo, men varför här och inte på SSA:s forum?
Jag tyckte likadant och QSY-ade dit.
Det ligger faktiskt en kopia där, eller kanske rentav original?
/Ingvar
Ville bara påpeka att SSA's årsmöte faktiskt var IDAG. Kom just hem därifrån.
73 Göran
Jo, inlägget postades naturligtvis först på SSA;s forum. Men eftersom inte alla hittar dit tänkte jag att det kunde vara bra att posta det också här.
Efter att ha varit på årsmötet i går, där medelåldern på besökarna verkade ligga på nästan 70 år, så kan det behövas nya tag för att få in friskt blod i hobbyn.
Bilderna från årsmötets utställning finns på Ny sida 2
...Efter att ha bevistat ett årsmöte så förstod jag att SSA inte har något med amatörradio att göra. Årsmötet var närmast en fars där det snart framgick att det var en krets personer som dunkade varandra i ryggen och sedan delade upp styrelseposterna. Ingen av de närvarande årsmötesdeltagarna verkade bry sig överhuvudtaget. ... ... Dagens ungdomar är inte speciellt imponerade av sådant och väljer nog därför att stå utanför föreningens verksamhet.
Med andra ord så borde kanske SSA begränsa sin verksamhet till de områden där föreningen kan vara en unik aktör, d.v.s. myndighetskontakter och QSL-förmedling. Övrig verksamhet kan med varm hand överlåtas till specialföreningar.
Frågan är kanske mer komplicerad än så:
Amatörradion är en extremt bred hobby, med många nischer. Samtidigt kan vi nog räkna med att de AKTIVA amatörerna är ganska få. Skulle SSA täcka upp allas önskemål om "nischverksamhet" så skulle det behöva läggas stora resurser för att tillfredsställa ett fåtal medlemmar.
Då kunde medlemsavgiften kunna reduceras kraftig och det skulle bli betydligt enklare att motivera fler amatörer att bli medlemmar. SSA skulle då kunna bli den "fackförening" som som den borde vara.
Varför skulle SSA kunna stävja eventuella kommersiella krafter som vill ta över amatörband när de inte ens kan hantera de amatörer som bryter mot regler och överenskommelser?