Bedrägeri i dator-PSU (stationära)

:eek::eek:
Hoppas vi slipper se så dåliga nätdelar i Sverige.
Men det är väl bara en tidsfråga innan någon köper hem sån skit billigt från någon Kinesisk nätbutik.

/Micke
 
Den trafon ger åtminstone inga störningar:D:D:D
 

Attachments

  • cementklump.jpg
    cementklump.jpg
    10,6 KB · Views: 527
Last edited:
Jodå, konstruktionen kräver en rejäl drossel som är avsedd att dämpa störningarna. En i cement eller papp har visserligen lågt pris och lång livslängd, men något begränsad funktion...
 
sen länge..

:eek::eek:
Hoppas vi slipper se så dåliga nätdelar i Sverige.
Men det är väl bara en tidsfråga innan någon köper hem sån skit billigt från någon Kinesisk nätbutik.

/Micke
Sånt skit har funnits länge.
Jag sålde egenbyggda datorer på 80-90talet och en tillverkare av nätdelar hade samma komponenter för 230V som för 110V nätspänning.
Typ 200V kond istf korrekta 400V på kritiska punkter
"CE" = China Export....
Nej jag är INTE imponerad av det kinesiska tänkandet.:eek:
 
Nej jag är INTE imponerad av det kinesiska tänkandet.:eek:
Att låta kineserna ta det fulla ansvaret är att stoppa huvudet i sanden. Vi alla på jorden som alltid vill köpa det billigaste alternativet har vår del i fenomenet också.

Men jag ska inte kasta sten i glashus, jag handlar från 409shop... :eek:

73 SM0RVV
 
Det faktum att vi köper skiten bara för att det är några kronor billigare gör att vi godkänner deras produkter, att vi sedan sitter och beklagar oss struntar såklart tillverkaren i, de har fått våra pengar och är nöjda. Kvar finns bara vi som inser oss lurade på grund av okunskap och godtrogenhet.

Det mest märkliga är att vi så otroligt korkade att vi gör om samma skitaffär gång efter gång... :confused:
 
Jo men 99,9 procent av konsumeterna får ju aldrig några problem.
De är heller inte kapabla att bedöma varken EMC eller Elsäkerhet på dessa produkter.
Dessutom litar man på EU:s CE märkning, och känner sig trygga.

EU med alla kvalitesmärken står ju för trygghet till konsumeterna. EU är "för" oss som medborgare.

De andra 98 procenten vet inte ens vad ett CE märke är.

Det är således en hjälp till de som lurar oss att det finns CE märken som man tycker borgar för kvalitet. CE märket hjälper Kineserna att lura oss.

de
Roy
 
Det är således en hjälp till de som lurar oss att det finns CE märken som man tycker borgar för kvalitet. CE märket hjälper Kineserna att lura oss.

de
Roy

Kanske, men på ställen utanför EU där CE-märket inte har någon funktion verkar det vara ännu värre än här.

73, Roland SM0BRF
 
Back
Top