Begagnade radio till salu.

SM6HAB

Member
Jag förundrar mig över att det i stort sett helt saknas gamla begagnade riggar på denna hemsida.
Just nu finns en gammal mottagare till salu, detta är allt!
Varför.?

M v h
Sm6hab arne
 
Dom som hänger här köper bara gamla radios, dom säljer aldrig något :D

Dessutom får jag känslan av att marknaden är mättad med köp och sälj möjligheter, DX-radio, Brukte grejer och Tradera är nog smidigare för "vanliga" amatörradioprylar, lite ovanligare och äldre saker är nog bättre att sälja här, men dussingrejorna går nog på andra siter


Tror jag
 
Det förhåller sig så att den eminenta sidan dx-radio.se troligtvis står för den enskilt största andelen begagnathandel amatörer emellan,
därefter kommer sannolikt handeln inom samma radioklubb och kompis-kompis.
Handlare och auktionssajter som Tradera kommer väl därefter.

Jag tror att de flesta amatörer är mer benägna idag att behålla sina gamla riggar som andrastation eller hyllvärmare,
begagnatmarknaden är lite en kall fisk just nu med en bitvis skev prisbild där gamla 80-/90-tals transceivrar kan betinga nästan samma summor som en modern allbandsradio.

Utländska sajter som danska brugtgrej.dk kan ge fynd men minsta lilla paket med danska postverket börjar på en femhundring så fyndet blir inte alltid ett fynd...
 
Last edited:
Gammla och begagnade riggar i all ära, men Arne - är det renoveringsobjekt du är ute och söker eller 100% fungerande som de en gång i tiden var!? Annars så finns det skrotmånglare på sajter som "säljer", med olika förklaringar i sina annonser, det ena skräpet efter det andra. - Vad vill du ha för pengarna, funktion, rekreation eller problem!?

/ SM0HXO.
 
Back
Top