Beta-testare för CW-träningsapp för iPhone sökes

SA6BNV

Well-Known Member
Jag är nästan klar med ett morse-träningsprogram för iPhone och undrar om det är någon som skulle vilja vara beta-testare, dvs testa programmet och ge mig lite feedback.

Appen bygger på Koch's träningsmetod, läs mer här: Learn CW using the Koch Training Method

Den riktar sig både åt nybörjare men även åt dem som redan kan CW och vill öka på sin mottagningshastighet (upp till 200-takt).

Så jag behöver en eller två personer som vill testa. Helst en nybörjare men även en redan CW-kunnig är OK.

Jag tänker så småningom ta 22:- för appen, mest för att någorlunda täcka de 99 dollar om året det kostar att lägga ut appen på app store.

Är du intresserad så skicka ett privat meddelande till mig så ger jag dig anvisningar hur du installerar appen.

Först till kvarn...:)

// Åke
 
Jag är definitivt intresserad, har haft som mål att få upp både mottagningshastighet och sändningshastighet, men jag har inte möjlighet just nu ;-)

Jag är mitt i en tenta period och i de sista skälvande dagarna innan opposition på examensjobb. Men om någon månad eller så så skulle jag gärna engagera mig.
Och om det är för sent, så kommer jag med stor sannolikhet ändå köpa ditt program.
Speciellt om det är användarevänligt och bara det faktum att du frågar efter betatestare upplever jag borgar för en produkt byggd för användaren.

Jag har en iPhone4, men även tillgång till en äldre iPhone3.

Mvh

Christopher - SM7WYG
 
Last edited:
@Christopher:
Jag lovar höra av mig när jag lagt ut den.
Jag kommer även lägga ut en gratis "lite"-version för att man skall kunna känna om man gillar den.
Enda skillnaden mot full version är att man bara kan träna de 5 första tecknen, i övrigt exakt samma app.
// Åke
 
Dator

Här är några screenshots:
http://www.liljenberg.net/diverse/cwspeed/
// Åke

Intressant projekt som du håller på med. Vi som inte har Ipad, Iphone eller andra s.k
surfplattor, kommer detta program också att fungera på en vanlig dator med mus
och ett hederligt tangentbord?

Jag skrev ett inlägg hos SSA om föryngring. Kanske detta kan bli ditt nästa projekt.
Skall se om jag kan lägga in en länk till mitt inlägg.

SSA

Det verkar att fungera men du måste förstås logga in!

M.v.h

sm0ctk stig
 
Last edited:
Intressant inlägg Stig!
Jag skall fundera lite på det.

Angående min app så går den tyvärr bara köra på iPhone eller iPad.

Men det finns liknande program för PC.
Det som inspirerade mig var detta: Just Learn Morse Code

Min tanke med iPhone-appen är att man enkelt kan träna var man än är - på bussen, tåget etc. Lite enklare än att ta med PC.

// Åke
 
Nu har jag de beta-testare jag behöver.
Tack för visat intresse!
När jag fått lite feedback gör jag eventuella ändringar, därefter lägger jag ut den på app store.
// Åke
 
Hej Åke
Har laddat ner appen till min iPhone och den funkar kanon bra.
Körde mycket CW på 70-talet, men har på senare år glömt det mesta.
Har många gånger tänkt att jag ska börja köra lite CW igen.
Och nu, med ditt program, kan jag träna var jag än är. Telefonen har man ju alltid på sig. :)

Jag ser fram mot fullversionen.

/Göran

Upptäckte just att fullversionen redan finns på iTunes.
 
Last edited:
Back
Top