SM4FPD
Well-Known Member
Här finns ett alternativ för 15 dollar (c:a 100 kr):
DealExtreme: $15.12 Super-Racing Professional Metal Slingshot Launcher (Sports Grade)
Deaextreame i Kina.
Söker du på slangbella så heter det slingshot.
Jag köpte en för runt 100 kr därifrån. Den bästa av tre modeller.
Avser komplettera med en haspelrulle.
Jag har tränat lite och det är lätt att träffa med stenar etc i trädtoppar.
En 18 meters Asp står där och bara väntar på en antenn.
Hur mycket en fiskelina skulle bromsa blir en bra fråga.
Slangbellan var skaplig, men läderlappen där man lägger ammunitionen var kass, jag gjorde en ny av band till en packrem, i vilken man med lödkolv smälter lämpliga hål för gummistropparna.
Allt du köper på Deal Extreame kommer fraktfritt i ett brev, men det kan ta några veckor.
Betalar gör man med PayPal.
Man köper i små poster under 250 kr för att slippa tullen och för att eventuell risk med bortkommet paket inte skall svida för mycket. Dock sköter de sig exemplariskt!
Andra kul grejer är LED, för en hundring får du en 10 - 15 W LED för experiment. DealExtreme: $13.00 SSC P7 W724C0-BSYPI 3.6V~4.2V 12W LED Emitter (Bare) Sök på "LED Emitter"
Eller buntar om små vita till bra priser. Batterier till digitalkamera är billiga, LF steg, och en väldig massa skräp.
Sök på DIY grupper, eller tools, för saker som kan intressera en radioamatör.
Armborsten har de tydligen slutat med.
Någon som har erfarenhet av antennuppskjutning med slangbella?
Ammo? Vikter?
de
Roy
SM4FPD
DealExtreme: $15.12 Super-Racing Professional Metal Slingshot Launcher (Sports Grade)
Deaextreame i Kina.
Söker du på slangbella så heter det slingshot.
Jag köpte en för runt 100 kr därifrån. Den bästa av tre modeller.
Avser komplettera med en haspelrulle.
Jag har tränat lite och det är lätt att träffa med stenar etc i trädtoppar.
En 18 meters Asp står där och bara väntar på en antenn.
Hur mycket en fiskelina skulle bromsa blir en bra fråga.
Slangbellan var skaplig, men läderlappen där man lägger ammunitionen var kass, jag gjorde en ny av band till en packrem, i vilken man med lödkolv smälter lämpliga hål för gummistropparna.
Allt du köper på Deal Extreame kommer fraktfritt i ett brev, men det kan ta några veckor.
Betalar gör man med PayPal.
Man köper i små poster under 250 kr för att slippa tullen och för att eventuell risk med bortkommet paket inte skall svida för mycket. Dock sköter de sig exemplariskt!
Andra kul grejer är LED, för en hundring får du en 10 - 15 W LED för experiment. DealExtreme: $13.00 SSC P7 W724C0-BSYPI 3.6V~4.2V 12W LED Emitter (Bare) Sök på "LED Emitter"
Eller buntar om små vita till bra priser. Batterier till digitalkamera är billiga, LF steg, och en väldig massa skräp.
Sök på DIY grupper, eller tools, för saker som kan intressera en radioamatör.
Armborsten har de tydligen slutat med.
Någon som har erfarenhet av antennuppskjutning med slangbella?
Ammo? Vikter?
de
Roy
SM4FPD