SM4FPD
Well-Known Member
Nu finns den i Sverige säljs på TRADERA: https://www.tradera.com/item/302069...e=startpage&itm_medium=suggest-from-blueshift
Jag köpte ett par sådana tiden före POST NORD lade en avgift på brev från Kina.
Med 0,6 dB brusfaktor bör det vara häftiga grejer.
Desvärre har jag ännu inte provat dem..... måste få ur tummen först.
Jag lossade plåttskrämen i alla fall och fann IC-kretsen och kunde Googla fram datablad på den, och det stämmer med korttilverkarens spec.
Bör vara perfekt att bygga exvis mastoppsförsstärkare för VHF eller UHF stationer.
Med 50 Ohm in och ut är det lätt att skapa bandpassfilter genom att använda online calkulatorer.
Ett ställe där jag skall pilla in en sådan försärkare är min dipol för flygbandet, har redan ett bandpassfilter i dipolhuset.
Bredbandsförsärkaren direkt i en disc-cone antenn bör funka bra, för den som vill kunna lyssna på "allt"....
Någon som, provat dessa mojänger?
SM4FPD
Jag köpte ett par sådana tiden före POST NORD lade en avgift på brev från Kina.
Med 0,6 dB brusfaktor bör det vara häftiga grejer.
Desvärre har jag ännu inte provat dem..... måste få ur tummen först.
Jag lossade plåttskrämen i alla fall och fann IC-kretsen och kunde Googla fram datablad på den, och det stämmer med korttilverkarens spec.
Bör vara perfekt att bygga exvis mastoppsförsstärkare för VHF eller UHF stationer.
Med 50 Ohm in och ut är det lätt att skapa bandpassfilter genom att använda online calkulatorer.
Ett ställe där jag skall pilla in en sådan försärkare är min dipol för flygbandet, har redan ett bandpassfilter i dipolhuset.
Bredbandsförsärkaren direkt i en disc-cone antenn bör funka bra, för den som vill kunna lyssna på "allt"....
Någon som, provat dessa mojänger?
SM4FPD