Bur dipol/ öka arean på anten kabel

"1950kHz brukar vara populärt på kvällarna."
"ska prova se om man kan tjuv starta effektförsärkaren i helgen."

Det får väl bli en liten och söt effektstärkare då, med tanke på maxeffekt på den frekvensen.

//Nu e han igång igen, den där griiniga gubben. Han kunde bara inte hålla sig inför öppet mål. Å våga bara inte ens tänka att 'men alla andra ...'. Eller 'Ska bara prova lite lite grann.'!//

/Janne
 
"1950kHz brukar vara populärt på kvällarna."
"ska prova se om man kan tjuv starta effektförsärkaren i helgen."

Det får väl bli en liten och söt effektstärkare då, med tanke på maxeffekt på den frekvensen.

//Nu e han igång igen, den där griiniga gubben. Han kunde bara inte hålla sig inför öppet mål. Å våga bara inte ens tänka att 'men alla andra ...'. Eller 'Ska bara prova lite lite grann.'!//

2-30Mhz är mint span
 
i bland får man känsland av att kv banet är det där fina poker bordet som det inte bara är att ta en stol och sätta sig ner.

Trängseln vid pokerbordet är inte så stor, att en katt i hatt inte får ta plats. De etablerade hermelinerna får kanske något nytt att lyssna till..
 
RAX,
Jag tror att jag misstolkade dig ovan. Förstod det som att du funderade på att testa ditt nya trepipiga steg på 1950 kHz. Ber om ursäkt ifall jag skapade irritation där.
/Janne
 
RAX,
Jag tror att jag misstolkade dig ovan. Förstod det som att du funderade på att testa ditt nya trepipiga steg på 1950 kHz. Ber om ursäkt ifall jag skapade irritation där.
/Janne
ingen iritation , såg det som en upplysing och tack för nu har jag kolla effect begernsingarna

steg bygget fort går billder kommer innom kort och om någon timme kanse prov körs mot kostlast
 
Back
Top