Byta användarnamn på HAM.SE

Lätt fixat! Redan klart.
Hej fått ett märkligt problem som jag inte vet om det är kopplat till byte av användarnamn. Trots att jag är "inloggad" så kan jag inte göra reply eller kolla på bilder mm. Forumet vill då att jag loggar in igen !? Och det funkar en gång men nästa klick så måste jag logga in igen...osv..
 
Konstigt. Jag hittar inget som avviker i dina inställningar. Har du provat på en annan dator eller med en annan webbläsare?
 
Test

Loggade in och skrev "Test". Det gick bra.
Försökte editera ordet.
Då kommer inloggningsrutan upp igen.
 
Kolla inställningar i webläsaren vad som är markerat gällande historik och s.k. "kakor".
Vad jag vet har jag inte stängt av något som varit påslaget förut. Och att flera datorer skulle ha samma problem känns mindre troligt. Ok jag bryr mig inte så mycket...
 
Loggade in för att "gilla" ett inlägg.
...Och fick logga in igen.

Skulle skriva detta...
...Och fick logga in igen.

Hos mig har inget ändrats
innan detta fenomen uppenbarade sig.
 
Info, inte klagomål:

Lite likartade bekymmer här. Kan ej kolla på (iaf en del av) bifogade bilder. Om jag
duttat på en bild så påstår systemet att jag måste logga in för att få bilden, trots att jag
var inloggad redan. Och sen blir jag utloggad. Kan (ibland) inte logga ut. Ibland, när
det tyx funka att logga ut, så står jag kvar i lilla listan på inloggade. Jag kan inte begära
"More options" vid editering; då åker jag ut.

Jag tror att dessa bekymmer dök upp efter det att siten låg nere härförliden. Skall man
vara lite elak/konspiratorisk så var det kanske en sån där uppdatering/bugfix som gick
snett och gav alldeles nya frächa buggar. Inte ovanligt alls.

Det är inte omöjligt att (en del av) mina bekymmer beror på mitt vääldigt träliga mobila
"bredband". Lite då o då, ibland ofta, tappar lilla USB-stickan kontakten med telenor.
Det är mycket varierande hastighet på förbindelsen. Ibland jätteseegt och ibland nästan
3 MB/sekund (och då klagar jag inte!). Nyss tog det över en halvtimme från påslag tills
jag blev ansluten. Skrutt!

Edit: Nu fick jag ett alldeles underbart felmeddelande. Försökte posta ovanstående och
fick besked att jag måste vara inloggad för att posta. Loggade in, och fick besked om
att jag måste vara inloggad för detta (för att kunna logga in !!!).

När jag väl kommer in så ligger ovanstående postning redan inne ...

73
 
Last edited:
:D

1.Konstigt!
2.Det har ju fungerat förut.
3.Det är bara några småsaker som skall fixas.
4.Hur gick det till?
5.Det måste vara ett hårdvarufel!
6.Ni måste göra något fel!
7.Men jag har ju inte ändrat något i den modulen!
8.Jo, det blir klart innan dess.
9.Vi måste ha fått tag på en gammal version!
10.Det är bara ett skönhetsfel!
11.Jag är nästan klar!
12.Jodå, bara jag får införa de sista ändringarna!
13.Det tar tid.
14.Vi har vissa problem med minnesutrymme!
15.Vi har vissa problem med responstiderna!
16.Vi håller just på att säkerställa funktionen.
17.Man kan inte testa allt.
18.Det här kan inte påverka det där.
19.Jag trodde jag hade fixat det.
20.Det finns med, det är bara inte testat.
21.Egentligen fungerar det bra, fast det inte verkar så.
22.Förutom att det inte funkar, hur verkar det?
 
För att göra det värre kan jag rapportera att jag inte märker av några av problemen.

Har testat på 2 olika PC med Win10, en med pro, en med home edition.

Webbläsare är Firefox 59.0.1 repektive Chrome 65.0.3325.181 båda 64-bits versionen
 
Haha, listan från GXV verkar som tagen ur våra på jobbets felanmälningar till en viss leverantör :)

Precis som KBW har inte jag problemet själv. Men jag har fått info NZB att han upplevt problemet och felanmält.
 
Samma fel uppenbarade sig här, jag bockade i autoinlogg så löste det sig.
Win10 och en uppdaterad Eldräv
 
Back
Top