C700-scanner

SM4WII

Well-Known Member
Halloj!
Har pillat lite i hexfilen för gamla polis-scannern för Ericsson C702 så nu har den lite roligare kanaler.

Här är själva scannerprogrammet:
http://komradio.com/c700.html

Och bifogar nya kanalfilen med kanallista här i tråden.
 

Attachments

  • Kanaler.pdf
    13,1 KB · Views: 67
  • Z404-28C64-C702_ny.zip
    3,6 KB · Views: 18
Har du editerat filen direkt med HEX-editor? Är det frekvens/0.0125 som ger ett numeriskt värde? Hade varit kul att få in några lokala frekvenser i radion...
 
Halloj!
Ja, jag har editerat direkt i filen. Det är lite klurigare än så att räkna fram frekvenserna men jag kan återkomma med detta. Skall försöka skriva en liten instruktion. Tänkte att det inte var någon mening om det inte fanns några intressenter men det verkar det ju finnas nu :)
 
Skrev ihop lite här som man kan läsa, ska försöka göra en bättre instruktion senare och så är det en bekant som håller på att försöka göra ett program som fixar alltihop med ett windows-gränssnitt. Men det kommer väl senare isåfall. Programmet jag har nu måste köras i DOS. Får se om det verkar rimligt vad jag skrivit eller om det behövs bättre förklaring av procedurerna hehe...
Skall ändå skriva en bättre beskrivning så då kan jag ta med ev. föreslagna förändringar.
 

Attachments

  • Modifiera hex-filen_v1.pdf
    265,2 KB · Views: 17
Tack, det var väldigt intressant! Man kompilerar alltså frekvens till HEX i kodprog.exe och modifierar sedan scannerfilen med dessa data.
Om man har adresser till de lysdioder som finns ovanför displayen, kan man påverka dessa vid tex inkommade bärvåg (BUSY) här eller ligger sådant i Z402 epromen?
 
Back
Top