Cq Wpx Cw 2004

SM6WET

Well-Known Member
Tänkte ta mig ann en av årets största tester till helgen 29-30onde Maj.
Då det är prefix som är multiplier tänkte jag vara med med mitt contestcall 8S6T.

Då jag mest kört test på SSB och RTTY innan undrar jag om det än någon som har tips för CW testkörning. Är inte så duktig på CW än.

73 Magnus
 
Cq Wpx 2004

Hejsan Magnus. Vill först önska dig lycka till inför CQ WPX Testen.
Om du inte känner dig hundraprocentig på CW så vill jag rekomendera dig att plocka stationerna i första hand. Sopa band efter band och ta en station i taget. Det blir många QSOn i loggen efter ett tag. Att ropa CQ Contest och få en stor pile up på sig kan kännas jobbigt och då kan panikkänslan uppstå om det ropar många på en gång.

Använd också ett bra contestprogram vilket jag förmodar att du redan har så att du inte kör dubletter i onödan..

73 de Peter SM6NJK/SM6N (Contest op på SK6QW)
 
Hej Peter!

Tack för ditt svar, tänk att 48 ska läsa innan nån skriver *s*
Hade inte för avsikt att ropa CQ, Jag är inte så bra på CQ så det lär dröjja några år innan jag blir bra på det.
Tänkte använda Writelog. Har haft det några månader men inte lyckats att få tid att använda det. Tänkte ta denna testen till lite lugnare körning för att bekanta mig med programmet och få lite nya länder i loggen. Har upptäckt att det finns mycket mer kul att köra på CW oftare än SSB.
Vi hörs på nästa NAC test som vanligt men på tisdag vet jag inte om ni hör mig på 6m för jag kör troligen på vertikikal polarisation då.

73 Magnus (8S6T)
 
Last edited:
Kunde bara vara aktiv de sista 5 timmarna lite sparsamt men lyckades skrapa ihop 68 CW QSO trots mina dåliga kunskaper i CW.
Ökade min totala DXCC från 103 --> 109 med US Virgin Islands, Peru, Uruguay, Thailand, Market Reef och Uganda som nya.
Inte fel med 5 timmar för 6 nya länder HI HI.
Inga mer nybörjare som var QRV?

73 Magnus
 
Back
Top