Create logperiodiska antenner

SM0YDO

Well-Known Member
Hej Swedish radio supply i Karlstad tar inte in Create små log periodiska antenner
finns det någon annan som säljer dom eller ?

mvh Lasse sm0ydo
 
Lasse,

Om du med "Create små log periodiska antenner" avser deras antenner för VHF-UHF kan du kanske hitta dem här:
http://www.radioworld.co.uk/amateur...nnas/vhf-uhf-yagi-beam-antennas/create-c-5310
även om en av modellerna just nu verkar vara "out of stock".

Besserwisserkommentar: den japanska tillverkaren heter "Create Design", som ju är något av en språklig horrör, eftersom det mer korrekt borde heta "Creative Design. Man försökte en gång korrigera namnet, som t o m japaner japaner kritiserade, men man gav så så småningom upp, eftersom Japlish-namnet var så väl inarbetat.

Och jag kan tillägga att jag har mycket goda erfarenheter av några av deras antenner som jag använt, t ex deras 6-elements monoband-Yagi för 21 MHz med 13 meters boom.

73,
Rolf
SM5MX
 
Hej Rolf och tack för svar och Swedish Radio Supply tar inte in Create log period antenner men jag har
varit i kontakt med Create och dom hänsisar till SRS så det verkar att vara något problem med
komunikationen därimellan.

Jag har köpt mig en MC 661 C fältstyrkemätare med en inbyggd S mätare kallibrerad i microvolt
och ett par AKG hörlurar på 600 ohm så nu behöver jag en pejlantenn och därför funderade
jag på Create Log periodisk antenner och det finns några att välja på som typ 50 - 1300 Mhz

mvh Lasse sm0ydo
 
Hej Rolf och tack för svar och Swedish Radio Supply tar inte in Create log period antenner men jag har
varit i kontakt med Create och dom hänsisar till SRS så det verkar att vara något problem med
komunikationen därimellan.

Jag har köpt mig en MC 661 C fältstyrkemätare med en inbyggd S mätare kallibrerad i microvolt
och ett par AKG hörlurar på 600 ohm så nu behöver jag en pejlantenn och därför funderade
jag på Create Log periodisk antenner och det finns några att välja på som typ 50 - 1300 Mhz

mvh Lasse sm0ydo
Spontant känns den väldigt fysiskt stor för att använda som pejlantenn. Om du kan klara dig med ett mindre frekvensområde kan jag rekommendera denna http://wimo.com/logarithmic-periodic-vhf-antennas_e.html

//TSC
 
Back
Top