CW knep och knåp

SM6POP

Foliehatt
Nu har jag gett upp!
Min dotter går på en högstadieskola här i Åmål och en graffiti-konstnär har ha gjort en stor målning på en av skolan gavlar.
Saken är den att konstverket döljer ett hemligt cw-meddelande enligt konstnären och skolan.
Den klassen som kan tyda meddelandet är lovad gofika av rektorn och konstnären och eftersom jag är amatör, kör cw och är pappa till Amanda så fick jag detta på mitt bord.
En enkel match tänkte jag men efter svåra vedermödor har jag, dottern och mamman kört fast.
Nu har jag med inblandades godkännande fått tillåtelse att ta hjälp.
VARNING! lätt att fasta i avkodningen och svår huvudvärk men är det någon som fixar det så skall jag skicka lite gofika till den som har huvudet på skaft.
Det som är tydligt är att meddelandet på 6st rader upprepas över hela målningen.
Vid vårt första försök fick vi ihop följande: UCH ODD GNH ONE PKE OME vilket verkar helt galet.
När vi inte brydde oss om avstånden mellan bokstäverna kan det börja med "I am a" men sen tog det stopp igen.
Vi funderade också på om meddelandet har med Star Wars att göra eftersom konstverket heter "A new hope" som är titeln på en av filmerna.
Här kommer bilder på det hela och hoppas att någon kan tyda det.
73 de SM6POP
 

Attachments

  • cw1.jpg
    cw1.jpg
    4,3 MB · Views: 38
Många har klurat på detta då jag lagt ut det i fler grupper och en amatör i en annan grupp har löst sista halvan på meddelandet så det är ingen krypto eller annat konstigt. De tre sista raderna är texten "one we come" vilket också stämmer men budskapet i bilden.
1f44d.png
1f44d.png

Det visar nu sig att mellanrummen mellan bokstäverna inte stämmer vilket gör det svårare. Nu står vi och stampar på de tre första raderna. Målningen sitter på skolgaveln på Kristinebergsskolan i Åmål.
 
Det finns en låt med Faithless som heter "We come 1" Kanske ett tips, att googla upp den texten?
 
Det finns en låt med Faithless som heter "We come 1" Kanske ett tips, att googla upp den texten?

We Come 1
Faithless

All the subtle flavors of my life
Are become bitter seeds
And poisoned leaves
Without you
You represent what's true
I drain the color from the sky
And turn blue
Without you
These arms lack a purpose
Flapping like a humming bird
I'm nervous 'cause
I'm the left eye
You're the right
Would it not be madness to fight
We come 1

In you the song which rights my wrongs
In you the fullness of living
The power to begin again
From right now, in you
(In you, in you, in you, in you...)

We come 1
We come 1
We come 1
We come 1

I'm unafraid
Never…
 
Back
Top