CW kravet nu borta !

Vad var det som sprack!
Spiken på huvudet Anders.

Ni som vet, svara konkret på frågan. Men inga luddiga förklaringar som "någon som inte ville släppa kravet .......osv ".
Här krävs det inget intigrationsskydd. Låt personen eller personer i frågan steppar fram och redogöra för sina gärningar.

Jag hatar att blir förd bakom ljuset. Redogör en gång för alla klipp och klart utan att skyddar någon.
Kom sedan med exakta fakta om hur ärendet handläggs framöver.
Tänk att äntligen kunna få klarhet i angelägenheten och glömma hela skiten.
Axel
 
fråga styrelsen i SSA , har dom något att dölja eller ? var finns det protokoll som är förda vi styrelsemöten, så vi vanliga amatörer kan ta del av dom och se hur det går, eller är det något som dom inte talar om ska dom kanse ta över jobbet från PTS och dom förhandlar om det, eller är det något annat som gör att det tar sådan tid
 
Undra hur många det är i i styrelsens som var emot förslaget.
Kanske en anledning till att det drog ut på tiden,och där av så kunde dom inte få till ett cetifiket för oss som vill komma ut på KV under tiden???
Bara en undran inget påstående.
Anders
 
Ja man kan ju undra vem det är som drar ut på det
PTS eller SSA????Som ni har skrivit ,om har ju ända tills 2005 på sig.Så ingen bråska.hihi
Anders
 
Angående de vilda spekulationerna:

Det var väl mer än ett år sedan SSA styrelse beslutade att
stödja förslaget att ta bort CW-kravet.

Givetvis står det i styrelsemötes protokollet: info om pågående
möten med PTS om nya regler, eller något sådant.

Det är ju PTS som bestämmer, eller hur, och dom har ju ännu inte
bestämmt sig.

Vad skulle det annars stå ?

En undran till slut:
Borde inte ni icke-SSA medlemmar gå med och därefter verka för att få in "rätt" folk i styrelsen. Det är ju faktiskt så att medlemmarna väljer vilka som skall representera dom.
Valkampanjen pågår.

/ 73 Tommy
( numera SM6NZB, får nog registrera om mig.)
 
Vaa! Trodde i min enfald att gnällarna var medlemmar i SSA!? Ja då var dom inte mycket att lyssna på då.

Mvh
Sven-Erik
 
PTS skall kolla över regelverket,men fins inte det redan???
Skall det bli nya regler för oss med klass2 eller blir det överlag??

Bara en undran från en glad klass2 amatör.
Anders
 
Härmed tillönskas alla en trevlig jul....
vill det sig väl och om myndigheten vill så hörs vi på kortvågen bortåt våren/sommaren

Otto
 
2005 eller?
Ok nu skall vi alla vara sams i jul,så en ricktigt God Jul på er alla.
73de SM5TAF Anders
 
Det har sagts på 80 meter idag att den 1/2 så skulle cept2 i Sverige få tillgång till kortvågen + att PTS har börjat att skicka ut brev med information om detta. Är det någon som vet mera om detta ???? eller det är bara ett startande av rykte ?
 
Jag har inte själv hört det..en tillförlitlig kamrat hörde det....jag vill bara ha svar på om det är någon substans i det..
 
Efterson varken SSA eller PTS har någon form av blänkare av detta och du inte vill ange din källa så lär du nog snart bli kallad ryktesspridare.

Jan
 
Ja då får jag ta den smällen då jag inte är ute efter att hänga ut någon..ville bara få veta om där var någon substans i det
 
Min fråga var mest som så att kolla upp källan bakåt, brukar vara lättaste sättet att kolla rykten. Kompis kompis-kejdan kan vara lurig.

Kan ju alltid hoppas att det omnämns med copyright SM4ATJ Hans på svessa.se när remissen nerdimper på SSA Skrivbord. Såvida det inte är risk att den informationen gömmer andra "guldkorn" av information.

73´s de Jonny / SM6WYA
 
Jo jag förstog väl redan när jag fick höra talas om det att det nog inte stämmer..man kan inte läsa något om någonstans..därav min förfrågan här..

Att man sen inte kan finna något på svessa eller pts.se är inget att hetsa upp sig över för det har man ju hittilldags inte kunnat göra ändå..
 
Adressera då ditt påpekande till den som nämnde informationen, nämnligen -wcz och inte till mig.
 
Last edited:
Skrevs ursprungligen av Sven-Erik
Vaa! Trodde i min enfald att gnällarna var medlemmar i SSA!? Ja då var dom inte mycket att lyssna på då.

Mvh
Sven-Erik

Dina inlägg blir bara än mer pinsamma. För Dig själv.
Många av dem som du kallar gnällare är tidigare medlemmar
i SSA. De har slutat att betala medlemsavgiften därför att dom har upptäckt att föreningen är just så slapp och innehållslös som den beskrivs.

Vore det inte bättre om du försökte ta reda på hur det ligger till innan du ironiserar över något du inte har en aning om ?

Hasse B
 
Back
Top