cw kunskaber ett minne blot

Tackar tackar. Jag gillar jazzrytmer och dans och därför gillar jag lyssna på cw som underhållning medan jag gör något annat. Hjärnkapaciteten är naturligtvis begränsad vid 87 och hjärninfarkt. Så det hela kan flyta ihop lite uthållighetenbegränsad.

Ja, vi gamlingar med våra reumatiska muskler..... Då har jag dagens rytmiska tips: hörlurar på huvudet kopplat till webbradio och iPhone och Brasilansk Bossajazz. Jag dansar mig genom julstädningen rytmiskt med allt vad jag har av leder inklusive cw-handen. Gamla människor rör sig juväldigt litenormalt och alls inte som när vi var pojkar och flickor. Det här är fantastiskt. Pröva.

Lite annat off topic: om en stund går jag, som vanligt bara en gång varje år ,till Systemet för handla ett paket Svenska Nubbar. Jag tar årets ena nubbe påJulafton och den andra på Juldagen och det kan förekomma en på Midsommaren också. Då säger min gamle vän SM0ABA som är ex alkoholdocentn: " för f-n Du är ju alkis......" " vad menar Du?" "Jo, en alkis definieras som en som en som inte kan låta bli att dricka och gör det regelbundet .... Ochdet stämmerväl på Dig? Eller hur?" Hi???

De KI som har varit full endast 2 gånger i livet och levt på alkohol över 20 år. Den som kan förklara hur det här kan gå ihop och lämnar rätt svar, belönas med en Systemets Motbok.

God Jul fellow hams es 73s till julen / KI
 
God Jul själv KI (och naturligtvis alla andra hams) och tack för julgåtan :)

daditdit dit da dadada dada da dit dadit
 
Back
Top