CW-paddle

SM6BZE

Well-Known Member
Jag hade en gång en adress till en italiensk ham, som tillverkade mkt fina paddlar, bl a med optiska kontakter. Nu när min Bencher är nästan utsliten tänkte jag unna mig en sådan italienare, men....
Naturligtvis har jag slarvat bort denna internetadress! Någon som kan hjälpa mig på traven?
73
Kurt / SM6BZE
 
Tack, skall lägga den sidan på minnet, men jag tror det var en annan, dom skulle ha optiska kontakter. Det kanske finns mer där ute?
 
Last edited:
Hej

Bengali finns även med magnet,optiska kontakter så det är nog dem du söker efter
De är riktigt fint uppbyggda om man gillar finlir.

Själv gillar jag lite mera motstånd ala Vibroplex,fast deras square/brassracer är också en fin "bug" med optisk/magnetiska kontaker.

73
//Marcus
 
Jag kör själv med en brassracer sedan 10-15 år, och är mycket nöjd med den.
Visserligen verkar den lite "racklig" när man först tar i den, men så småningom kommer man på att man skall köra med mycket lätt handlag. Den är knappast något som man slår fram tecknen med.
Paddlarna är av en lite väl mjuk plast så dom bytte jag till plexiglas så fort jag köpt den.
Jag har aldrig haft några problem med oxidering av kontakterna trots att den misshandlats med både fukt och kyla.....
 
Back
Top