D-STAR news

SM0TSC

Well-Known Member
Hej

Tänkte informera lite vad som hänt senaste tiden inom Digital Voice a.k.a. D-STAR

Vi har en ny repeater i norra SM0

SB0K B 434.5375 MHz - 2 MHz duplex

Mer info om denna & inställningar finns på http://www.sm0kcr.se & länk SB0K högst upp sidan

Även SK0QO B som var den första D-STAR repeatern med internetanslutning i SM har fått ny frekvens du återfinner den på 434.575 - 2 MHz duplex

Mer info på D-Star



Även i SM6 - Göteborg har det hänt saker

SM6GEV C har fått ny callsign och heter numera SK6RKI C

SK6RKI C ex SM6GEV C var den första D-STAR repeater i SM som inte bygger på ICOM:s moduler utan är helt homebrew med ex komersiell utrustning och D-STAR adapter från DUTCH*Star (Mer info shop.d-star.se)

SK6RKI C har frekvensen 145.750 MHz - 600 KHz duplex och har god täckning över hela Göteborgs området

Kontakta SM6GEV om du vill veta mer

Förövrigt har vi ett antal nya hotspots anslutna mot vår reflektor i SM (REF031B)

Bland annat SM7HZK i Moheda, SM3UPI i Hudiksvall, SM3UXV i Storvik, SM3DYE i Söderhamn , SM3XCH i Kvissleby, SK0AI i Stockholm & SB6B i Angered

Det är många fler redan igång och många är på gång med byggande ute i buskarna

Välkomna att besöka status sidan för REF031 där ni kan se vilka stationer som finns anslutna DPLUS Dashboard

Resp repeater har vanligtvis också statussidor kontakta stationsansvarig eller mig (SM0TSC) för mer info.

Det kommer även allmän info sida på www.d-star.se inom kort

Vad väntar du på? Börja med D-STAR du med! Undrar du över något tveka inte kontakta mig (SM0TSC) eller grabbarna på SRS (Wolfgang SM4JMY , Roy SM4JDP)

73 och väl mött de SM0TSC - Johan Hansson
 
Last edited:
Hej

Tänkte informera lite vad som hänt senaste tiden inom Digital Voice a.k.a. D-STAR

Vi har en ny repeater i norra SM0

SB0K B 434.5375 MHz - 2 MHz duplex

Är den i drift, eller är det så illa VDT inte hör den?

Och för att svara påföljdfrågan. Mitt hotspotkort ligger fortfarande på labb-bänken... Men en vacker dag så....:rolleyes:
 
Är den i drift, eller är det så illa VDT inte hör den?

Och för att svara påföljdfrågan. Mitt hotspotkort ligger fortfarande på labb-bänken... Men en vacker dag så....:rolleyes:

Den är i allra högsta grad i drift, jag kan köra den från Tyresö. så det borde inte vara något problem...

//J
 
Back
Top