December 2017 - Ham.se har nu SSL stöd

Martin Björnström

Well-Known Member
Vi har nu implementerat https (SSL kryptering) av all kommunikation på forumet. Det ger extra säkerhet för oss alla och är rekommenderat av Google.

Samtidigt har vi flyttat forumet från iPeer till Google Cloud Platform så nu körs allt i det välkända molnet med tillhörande redundans (allt är trippelt) och dynamisk prestandaökning vid behov.
 
Nu kan jag inte ladda upp bilder längre.
Har det möjligen med denna uppgradering att göra?
 
SSL är naturligtvis välkommet, men
flyttat forumet från iPeer till Google Cloud Platform

Ursäkta så hjärtligt, men betyder detta att alla inlägg vi har gjort tidigare och nu gör, för all framtid är Google's egendom att hantera efter eget skön?

Detta dära är ju Googles moln och deras användarvillkor brukar väl innehålla nåt om att de kan göra i stort sett vad de behagar med användarens data. Och gör det mycket sannolikt också.

Förr sas det ju att "Google är din vän", men nulängre vette ...

Inte kul. Om molnbaserade tjänster tycks det inte.
 
Jag ser Google som en spion. De skall ha tillgång till det mesta jag surfar runt på och det känns inte privat längre.
 
Det är väldigt behändigt med ett gmail konto. Man kommer åt mailen överallt. Samtidigt är det ett google konto.
När jag flyttade från Stockholm till Kramfors tappade jag min email hos Ownit. Så jag teckande ett gmail konto, de har jag inte ångrat. De er gratis å funkar på vilken dator, mobil, surfplatta som helst, överallt i världen.
 
Det är väldigt behändigt med ett gmail konto. Man kommer åt mailen överallt. Samtidigt är det ett google konto.
Vad ska jag med ett sådant konto till?
Jag vill ha instruktioner om hur man laddar upp bilder nu.
Det fungerade ju jättebra förut.
 
OfT
Det var väl i byn Bakvattnet som TV-serien Radioskugga utspelade sig. :)
Där vill väl inte någon ham hamna.
 
Vi har nu implementerat https (SSL kryptering) av all kommunikation på forumet. Det ger extra säkerhet för oss alla och är rekommenderat av Google.

Samtidigt har vi flyttat forumet från iPeer till Google Cloud Platform så nu körs allt i det välkända molnet med tillhörande redundans (allt är trippelt) och dynamisk prestandaökning vid behov.
Ja de låter bra, men nu kan vi inte ladde upp bilder.
 
Back
Top