Den lille elektrikern

"Präzisionsmessgeräte" oder "Qualitätsmessgeräte" (inte att förväxla med Q-meter) har en lite speciell känsla
i rattar och manöverorgan. Är apparaterna dessutom huserade i "Formschönes Stahlblechgehäuse" blir det ofta ännu bättre.

Man får utbrista med Kathreins marknadsförare på 90-talet:
"Qualität Macht Ihren Weg!"
 
Last edited:
Mätinstrument _var_ vackrare förr i tiden.
I någon ännu ouppackad flyttkartong ligger ett Gerät i en stabil trälåda som är bland de snyggare jag sett. Om och när det dyker upp får ni se det. Under tiden får ni nöja er med litet visarinstrument. Det där med beröringsskyddade anslutningar var man inte så nogräknad med för några år sedan.
 

Attachments

  • IMG_2930.jpeg
    IMG_2930.jpeg
    3,4 MB · Views: 7
  • IMG_2931.jpeg
    IMG_2931.jpeg
    2 MB · Views: 7
  • IMG_2932.jpeg
    IMG_2932.jpeg
    3,5 MB · Views: 7
  • IMG_2933.jpeg
    IMG_2933.jpeg
    3,1 MB · Views: 7
Läderportföljen blev en riktig minnesbärare... Jag fick precis en sån när jag blev lokförare på Roslagsbanan (man hade lok på den tiden, inte bara motorvagnar) och nu 40+ år senare är det bara några sömmar som är delvis borta - otrolig kvalitet. Den har varit med om en hel del icke-järnvägsrelaterat också, bland annat blivit stulen i Spanien och återkom på nåt mystiskt sätt ett halvår senare. Mitt pass som låg däri fanns kvar, men man hade lättat innehållet på en HP21 miniräknare, som redan då var ett museiföremål. Märkligt...
 
Apropå portföljer...

Här är innehållet från samt exteriören av den SJ-portfölj som jag köpte obesedd på Myrorna för några år sedan:

1660383192622.jpeg

Den är lite sliten och av konstläder, så inte lika inspirerande som Televerkets i äkta läder.
 
Back
Top