Hur motiverar föreningen ditt förbud?
Det är väl inte en komplikation som uppstod efter att du lyckades spåra störningarna i huset?
Skriv en utförlig ansökan om antenntillstånd att lämna in till styrelsens nästa månadsmöte.
/Ingvar
Jag har skickat in en formell ansökan med ritningar och bilder på tänkt utförande. Jag hade i text förklarat vikten av att detta ärende behandlades i styrelsen och med styrelsens och min samverkan kunna komma fram till en lösning.
Styrelsen skickade ut denna förfrågan på remiss till fastighetsskötaren som skickade vidare till sotaren som sa att det var förbjudet att ha trådar på taket.
Jag kontaktade då sotaren och förklarade vad han hade ställt till med sitt felaktiga uttalande och krävde en förklaring.
Han svar kunde med lite god vilja tolkas som en dementi och detta skickades tillbaka till styrelsen som tog upp ärendet på nästkommande styrelsemöte.
Deras beslut stog fast med svaret "tyvärr för din del så blir det NEJ"
På frågan om grunden till beslutet fick jag inget svar.
Jag blev då så förbannad att jag bara spännde ut en tråd.
Nu har man en viss förståelse för det som skett och erkännde att det hade varit bättre att förklara varför jag fick ett NEJ.
Förklaringen var att jag personligen inte kunde beviljas tillträde till taket då förreningen alltid är ansvarig om någon olycka inträffar.
Fastighetsskötaren har tillstånd att arbeta på taket men inte jag.
Givetvis köper jag detta argument.
---Då är det bara en fråga om taktillstånd anförde jag och hävdade att antennen kunde monteras upp av person med tillstånd.
---jo det stämmer, om du har lust att betala vad det kostar!
Om jag i framtiden skulle skicka in en ny förfrågan om antenntillstånd bör jag visa på att aktoriserad personal finns för att utföra jobbet.
Detta blir kanske lite väl opraktiskt om jag skulle vilja justera eller byta ut något på antennen, jag måste då kalla på "barnvakten" för att utföra jobbet.
Märk väl att jag inte har fått detta tillstånd utan det ska givetvis behandlas på nytt i styrelsen och vad hindrar dom från att en en gång ge mig ett NEJ bara för att...
Nu är finns det flera bra personer i styrelsen och dom skulle rösta för att jag fick behålla min tråd som löper från balkong till ett träd.
Alltså tills vidare sitter tråden kvar till dess att nytt beslut är tagit vid nästa möte.
Denna lilla historia har alltså utspelats de senaste dagarna och jag är fortfarande knäsvag
Körde lite radio i natt.....det var kul.
73
/Micke