Det är aldrig försent....

SM0WID

New Member
En kort presentation av mig själv!!!

Namnet är Anders (SMØ) WID. boende i Älvsjö, Stockholm men uppvuxen på "Söders Höjder" dito stad.



Har alltid pysslat med "radio" sen tidiga barnsben. Började med amatörradiocertifikatet vid 14-års ålder men kom inte igång av en eller annan anledning. Till slut efter mycket påtryckning av radiovänner så kom jag till skott och tog mitt "cert". Det har väl alltid stått en amatörradio i "hyllan" så att säga på grund av mitt yrkesval, dvs "elektronikfreak" vare sig det är kommunikationsradio eller datorer samt amatörradio. Egen företagare i branschen sen 1974. En kort presentation av mitt företag och vad jag gör finns på www.letalokalt.se. Använd något radiorelaterat sökord så hamnar man rätt så att säga.

Lite kul att jag lyckades med att få mitt efternamn som callsign men det tog c:a 35 år :)

Kul att få göra sin stämma hörd, bästa 73 till samtliga på denna sajt.
 
Last edited:
Det är aldrig för sent !!!

Hej Anders!
Visst är det kul att man en gång i livet gör något som man själv verkligen vill, som ex. att ta sin amatörlicens som man kanske har velat tagit under en längre tid. Men så en dag så händer det bara, efter vissa påtryckning från oss dina gamla privatradio vänner som tycker att nu är det dax att komma ut på amatörradiobanden.
Så tyckte jag iallafall när jag tog min amatörradiolicens. Jag körde Pr-radio, då jag bodde hemma oss mina föräldrar på södermalm där jag är uppväxt och född på södermalm "södershöjder". Jag bodde intill Sofia kyrka som ligger vid vitabergsparken.
Jag började 1976 med privatradio och var då 7 år gammal. Första gången som jag kom i kontakt med amatörradio var när min gamle vän Sven-Erik SM0EMW flyttade in vårat hus det var 1979 det var då som jag för första gång fick köra som seccenoperatör på 2m R-1.an. Det var då som intresset för radioteknik dök upp då var jag 9 år gammal och jag har hållt på med radio sedan dess.
Nu bor jag med min familj i Haninge i ett hus. Med mina barn och min fru SM0YPK.

Välkommen in på våran hemsida, besök gärna den kolla alla våra länkar.

www.sm0wqt.tk

73 de Thomas SM0WQT
 
Last edited by a moderator:
Back
Top