Digitala trafiksätt / Mac OS X / SignaLink

SM5WYG

Well-Known Member
Godafton,

Jag har beslutat mig för en FT-897d efter några om och men. Inbillar mig att den ger mig mobilitet, medan den samtidigt är en fullvärdig stationär station.
Dessutom får jag Nätagg, Tuner, och rig, allt i samma "box" och det sparar ju utrymme.

Men det är inte för att göra reklam jag skriver detta inlägget, utan för att fråga efter erfarenheter, samt om någon av herrarna eller damerna på forumet testat :

SignaLink USB ?

http://www.skandicradio.se/show_cat.asp?cat_id=22&head_id=16

Jag vet att den gamla versionen fungerade utan några som helst problem med Mac OS X.

Och ännu hellre, har någon erfarenhet av kombinationen Mac, FT-897d och SignaLink ?

Har suttit och kikat på MultiMode för OS X, och det kostar en slant, minst sagt, men det kanske får vara värt det !?

Alla åsikter mottages med tacksamhet ! :D

73 de SM7WYG - Christopher
 
Egentligen borde jag inte svara eftersom jag inte har någon erfarenhet av SignaLink, men jag lägger nästan i blöt i alla fall... ;) Jag tänkte nämligen tipsa om cocoaModem istället för MultiMode. Jag har själv använt MultiMode ett par gånger men aldrig kommit överens med det, och efter test av cocoaModem har jag helt övergett MultiMode. Du skrev inte varför du använder MultiMode eller vilka moder du kör, men kasta ett öga på cocoaModem (finns här: http://homepage.mac.com/chen). Troligtvis behöver du installera cocoaPTT också för att dra PTT:n. Och det finaste i kråksången är att det är gratis och ska funka utmärkt med SignaLink USB. :)

73 de SM5UTT / Marcus
 
Jättetack !
Har faktiskt kikat på det lite grann, och har inte valt än som sagt...
Är rigglös i några dagar till, och sedan är det mitt i tentaveckan, så någon vecka till innan det blir julafton !

Jag tror att SignaLink har en "Vox" funktion om jag minns rätt, men det återstår att se, har inte lyckats få tag på en. Men jag har hört från flera säkra Mac'källor att den fungerar "plug n' play" med både yaesu och Mac.

Ännu en gång tack för tipset, en förstahandskälla betyder mycket !
 
Back
Top