DX-cluster i mobiltelefonen (WAP )

Kollade också ESR wapsida till och från under testen 70-testen från SK6QW. Funkar bra i min Nokia 6610 däremot har jag inte hittat någon funktion för att själv kunna spotta.
Hade tyvärr ingen glädje av spottarna men kul och se vad som var igång.
 
Hej.
Det går också bra att använda GPRS och en dator.

Vi (SK7CY) använder ESRs cluster när vi kör 2m NAC och det fungerar bra.

Bästa 73 de Christer SM7SKI
 
Regade mig på www.smscluster.com för några månader sedan och ställde in vilka länder och band jag ville ha spottar på men fick aldrig ett enda SMS.
Kanske är en bra funktion men fungerade aldrig för mig.

73 Magnus
 
Hej!

Vi körde också GPRS och telnet till cluster senaste 2m-testen med SK4AO/p. Hade telnet-fönstret i helskärm och Taclog i ett fönster till höger så det inte störde. Funkade finfint! Blev visst ca 100kB eller 4 kr för hela kvällen sa SM4VBO som fixade det hela. Jag hade räknat med ännu mindre men är väl till största delen overhead när det är så lite data som ska över. Textmängden för en testkväll är väl bara några kilobyte? Kanske finns ännu bättre protokoll? Slog mig precis nu att det kanske var kilobit som visades, i så fall är det rimligt. Måste fråga Stefan...

73 Jan
 
Hej. Jag satt och labbade med mobilen igår kväll tillsammans med Ronny/RRF.
Har ännu inte hittat någon telnetklient för symbian eller opera(operativsystemen som används i mobilerna).

Letar vidare, det borde finnas möjlighet att spotta ett dx direkt från mobilen via telnet.

73 /Ola
 
Enligt senaste nyhetsbrevet från Alain sysop på ON4KST så skall det finnas telnet-klient till nyare mobiltelefoner.

Jag söker träget vidare och meddelar så snart jag hittat ett fungerande program.

73 /Ola
 
Hej igen.

Ett alternativ till ESR´s WAP-cluster är på wap.sp5zcc.waw.pl/ , här finns samma menyer som på OH2AQ.

Inget nytt på telnet-fronten.

73 /Ola
 
Back
Top