Echolink från andra länder

SA2PEM

Member
Jag befinner mig i Thailand och konstaterade redan innan jag reste att det var krångligt att få tillstånd att köra radio här.
Jag tycker att det borde vara tillåtet att köra echolink hem till sverige via datorn eller telefonen utan att bryta mot några regler. Radioutsändningen sker ju i sverige om man bortser från WiFi-sändningen i Thailand.

Någon som vet?
 
Som svensk amatör som kör remote mot en sändare i Sverige så borde du köra med din vanliga signal på samma sätt såsom du hade gjort ifall du kopplat upp dig till samma echolink node inom Sverige.

Ser att Thailand finns på Echolink , hur hanterar man utländska amatörer där ?
 
Jag blev införstådd med att amatörradio i Thailand var krångligt ett halvår innan vi åkte, så jag lade ner tankarna ganska omgående. Men väl på plats så kom funderingarna på echolink (jag kommer att vara på samma plats i två månader). Echolink lokalt är nog inte ok och ganska svårt då konversationerna troligen sker på Thai. Men att då och då kunna köra repeatern på hemmaplan vore i alla fall lite kul.
SA0BUX verkar vara inne på samma linje som jag själv med att jag faktiskt inte "strålar" lokalt och borde kunna köra på hemma repeatern.

Tack ni som svarar på tråden.
 
Back
Top