EDI till ADIF?

SM6VTT

Well-Known Member
Finns det någon konverterare från EDI till ADIF (förutom logger?)

Samtidgt undrar jag om det finns nåt annat program än Taclog och Logger som skriver i EDI format?
 
Tack för tipset, nu skall jag försöka få över alla EDI loggar till Hamradio deluxe.

Den finska såg riktigt trevlig ut (ursäkta men mycket bättre än både taclog och logger) verkade dock vara lite problem med den svenska översättningen men det kanske blir bättre med tiden.
 
Behöver du kovertera då?
Om du kör tex Taclog så har du ju orginalfilen och sen gör du en .edi, du kan också välja att göra en .adi som sparas för sig, går du in i den mappen i taclog så hittar du både 1 adif och 1 edi.

73 de Magnus
 
Jag kör taclog lite och då går det inte (tror jag) Men jag får väl installera den fulla versionen
 
SM6VTT said:
Jag kör taclog lite och då går det inte (tror jag) Men jag får väl installera den fulla versionen

Hej!

Jo det går visst - Gör så här:

1. Kör din logg.
2. Gå ur loggen så du kommer till huvudmenyn.
3. Tryck 4 för "Post Contest Data Work".
4. I nästa meny trycker du 2 för "EDI Files".
5. Tryck 1 för "Region 1 STD file, REG1TEST"
6 lokaliser vilket band och vilket datum testen är i och välj den.
7. Fyll i allt tills du får frågan "Summary sheet entry finished?"
8. Tryck Y som i Yes
9. Nu kom du tillbaka till Post Contest Menyn.
10. Tryck igen 2 för "EDI files".
11. Tryck 4 för "Amatuer Data Interchange, ADIF"
12. Lokalisera band och datum för att hitta loggen och tryck enter.
13. Lokalisera TACLOG-mappen på din dator och öppna den.
14. I TACLOG-mappen finner du flertal mappar, en del av dem heter tex TL_A_50, TL_C_144 och TL_E_432 - Detta är bandmapparna.
15. Öppna mappen för det bandet du körde.
16. I mappen hittar du en mapp för varje datum du kört det bandet med TACLOG.
17. Hitta mappen med det datumet som du körde igenom punkt 5-12. Den heter "TLxxxxxx" (6 siffror för datumet).
18. Öppna mappen.
19. Du hittar där flera filer. Den som heter TLxxxxxx.EDI är din EDI-FIL och den som heter TLxxxxxx.ADI är din ADIF-Fil.

Tjoa till om det ändå inte fungerar för dig.

73 de Magnus
 
Back
Top